موافقت اشرف غنی با حزب جمعیت اسلامی

© عکس از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور
عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمدنور رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی افغانستان اظهارداشت که مذاکره با ریاست جمهوری به نتیجه رسیده و اشرف غنی با درخواست اختصاص 15 ولایت، 30 سفارتخانه و 15 سناتور انتصابی برای این حزب موافقت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «عطامحمدنور» رئیس اجرایی حزب جمیعت اسلامی اعلام کرد که مذاکراتش با ریاست جمهوری از آدرس حزب و ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی کلی بوده و هیچ گونه‌ معامله‌ای شخصی در کار نیست بلکه منافع مردم را در نظر گرفته است.
وی افزود که در این مذاکرات از اشرف غنی خواسته است تا 15 ولایت، 30 سفارت و 15 سناتور انتصابی در مجلس سنا را به این حزب تخصیص دهد که رئیس جمهور نیز خواسته‌هایش را پذیرفته است.
عطا محمدنور سرپرست ولایت بلخ تصریح کرد: زمانی با آمدن تغییرات در ولایت بلخ موافقت خواهد کرد که مذاکراتش با کاخ ریاست جمهوری نهایی شود.
وی اظهارداشت: از اینکه حزب جمعیت نتوانسته به درخواست‌های مردم و حامیانش رسیدگی کند شرمنده است.
رئیس اجرایی حزب جمعیت گفت که به نمایندگی از حزب به گفت‌وگو با ریاست جمهوری ادامه خواهد داد زیرا نتایج مذاکرات مثبت بوده است.
سرپرست والی بلخ خاطرنشان کرد که علاوه بر تطبیق توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی و برگزاری لویه جرگه موارد بیشتری از قبیل حضور در تصمیم‌گیری‌های ملی و بین المللی نیز مطرح هستند.
وی افزود برای انتصاب مقامات در نیروهای مسلح افغانستان باید یک کمیسیون مشترک با پنج عضو ایجاد شود که دو نفر از اعضای آن از حزب جمعیت باشند.
عطامحمد نور پافشاری کرد که 30 سفیر، 30 معاونت و برخی از اداره‌های مستقل و ارگان‌های محلی، 10 تا 15 ولایت و نیمی از تمام کنسولگری‌های دولت از آن حزب جمیعت باشد.
وی تاکید کرد که در نتایج تسلی بخش و حسن نیت از مقام خود در ولایت بلخ کنار خواهد رفت و شاید هم سمتی در دولت مرکزی را به عهده بگیرد.
عطا محمد نور گفت که با وجود ادامه مذاکرات برای همبستگی و اتحاد در بین اعضای حزب جمعیت نیز تلاش خواهد کرد.
با این وجود «حفیظ منصور» یکی از اعضای این حزب می‌گوید که باید منتظر ماند و دید که آیا کاری را که عبدالله عبدالله نتوانست انجام دهد عطا محمد نور خواهد توانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала