فعالیت تبلیغاتی داعش در هرات

© REUTERS / Dado Ruvicفعالیت تبلیغاتی داعش در هرات
فعالیت تبلیغاتی داعش در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قومندان پولیس غرب افغانستان فعالیت‌های تبلیغی گروه داعش در ولایت هرات را تائید کرده است. حسن شاه فروغ قومندان زون 606 انصار می‌گوید اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد در بعضی مناطق هرات حلقاتی در داخل طالبان مشغول به تبلیغات داعش هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، قومندان پولیس غرب افغانستان فعالیت‌های تبلیغی گروه داعش در ولایت هرات را تائید کرده است.
حسن شاه فروغ قومندان زون 606 انصار می‌گوید اطلاعاتی به دستش رسیده که نشان می‌دهد در مناطقی از هرات حلقاتی در داخل طالبان مشغول به تبلیغات داعش هستند.
جنرال حسن شاه فروغ قومندان نیروهای پولیس غرب کشور در یک نشست خبری در زون 606 انصار گفت:" اطلاعات دست داشته‌ نشان می‌دهد که در برخی از قریه‌جات خارج از کنترول دولت و در اطراف هرات، گروه‌های تبلیغی داعش فعالیت دارند".
به بیان او این حلقات تبلیغی در قلب طالبان هستند و به همین خاطر دولت تا کنون نتوانسته تا آنان را شناسایی بیشتر و یا سرکوب کند.
وی همچنان با انتقاد از اینکه در برخی از رسانه‌ها داعش بزرگ‌نمایی می‌شود، گفت:" اندیشه‌های این گروه کاملا مخالف با اصول اسلامی و افغانستانی مردم کشورمان است و به همین خاطر نمی‌تواند مانند دیگر مناطق در افغانستان رسوخ پیدا کند".
او می‌گوید که از بدترین اهدافی که این حلقه تروریستی دنبال می‌کند، ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت اسلامی است ولی بیداری اهل سنت و تشیع مانع چنین خواسته‌هایی می‌شود.
آقای فروغ به صورت سربسته گروه داعش را به مراتب بدتر از گروه طالبان عنوان کرده است.
با اینکه اکثریت سران امنیتی هرات و غرب کشور موجودیت داعش در این ولایت را رد می‌کنند اما بی سابقه ترین حملات بر مساجد و ترور علمای هرات در امسال صورت گرفته است.
رئیس مبارزه با تروریزم وزارت داخله کشورمان هم در سفرش به هرات این حملات و ترورها را به داعش نسبت داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала