به زودی‌ نمایندگی اتاق تجارت بین‌المللی در کابل باز می‌شود

© Wikipedia / AlinorInternational Chamber of Commerce (ICC)
International Chamber of Commerce (ICC) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالقادر بهمن، رییس نماینده‌گی اتاق تجارت‌ بین‌المللی در افغانستان، می‌گوید که به زودی دفتر نمایندگی این اتاق در کابل گشایش می‌‌یابد.

افغانستان در سال جاری عضویت اتاق تجارت بین‌المللی را بدست آورد.

 به‌ گفته او، سکتور خصوصی به ‌شمول بازرگانان و سرمایه‌گذاران ملی مسوولیت رهبری این اتاق را بهر عهده خواهند داشت. آقای بهمن افزود: «اتاق تجارت بین‌المللی، بزرگترین سازمان جهانی است که در آن 6.55 میلیون شرکت خصوصی از 130 کشور جهان عضویت دارند و در 92 کشور نماینده‌گی‌‌های آن فعال می‌باشد.»
 او تاکید کرد: «افغانستان از تمام فرصت‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی برای تقویت سرمایه‌گذاری و رشد بازرگانی مستفید می‌گردد. در همین زمینه، قرار است در آینده نزدیک ده تن برای فراگیری دانش مسلکی و تخصصی به بیرون از کشور فرستاده شوند.»

همچنین آقای آذرخش حافظی عضو نماینده‌گی افغانستان این اتاق می‌گوید: «پس از این محصولات کشور از طریق نمایند‌ه‌‌گی اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان با هماهنگی سایر کشورهای عضو در بازارها و نمایشگاه‌های جهانی معرفی می‌شود.»
 او گفت: «اتاق تجارت‌ بین‌المللی برای بازرگانان ملی و خارجی در زمینه حل منازعات مالی و بانکی، معرفی فرصت‌های اقتصادی، مشوره درباره چگونگی قرارداد‌های بین‌المللی، تقویت صادرات کشور، پالیسی‌سازی بر اساس معیارهای جهانی، آگاه ساختن بازرگان کشور از قوانین و مقررات بین‌المللی همکاری می‌کند.»
 آذرخش حافظی همچنین می‌‌گوید که یک مرکز تحقیقاتی برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی، جلب سرمایه‌گذاری و چاپ و نشر کتاب‌ها، قوانین و مقررات تجارت جهانی به زبان‌های ملی در کشور نیز ایجاد می‌شود.

در همین‌حال، عبدالله عبدالله رییس اجراییه، از پیوستن افغانستان به اتاق تجارت بین‌المللی ابراز خرسندی کرده می‌گوید: «عضویت افغانستان در اتاق تجارت بین‌المللی یک گام اساسی و بینادی برای معیاری‌سازی تجارت افغانستان براساس معیارهای بین‌المللی است؛ اما برای حفظ سلامت آن تعهد و جدیت شرط لازم می‌باشد. حکومت وحدت ملی از ایجاد نماینده‌گی اتاق تجارت بین‌المللی در کشور حمایت همه‌جانبه می‌کند.»
اتاق تجارت بین‌المللی در سال ۱۹۱۹۹ تاسیس شده است و مهم‌ترین هدف آن رشد سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی و تجارتی در سطح منطقه و جهان می‌باشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала