طالبان 52 دهقان ولایت جوزجان افغانستان را با خود بردند

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileطالب جګړه مارانو د امریکایي پوځیانو پر ضد د «پسرلنيو عملیاتو» د پیل اعلان وکړ
طالب جګړه مارانو د امریکایي پوځیانو پر ضد د «پسرلنيو عملیاتو» د پیل اعلان وکړ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات محلى در جوزجان مى گویند، که مخالفان مسلح 52 تن از باشندگان ولسوالى درزاب این ولایت را که همه پیشۀ دهقانى دارند، با خود برده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جوان، بنا بر اظهارات محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان این افراد که باشندگان قریۀ چهارسای و چهل تپۀ ولسوالى درزاب اند، صبح امروز حینیکه مصروف خشاوۀ زمین های زراعتی بودند، توسط مخالفان مسلح ربوده شدند.

گروهی‌ از آدم‌ربایان در جوزجان بازداشت شدند

وی افزود: افرادى که توسط مخالفان مسلح برده شده اند، میخواستند زمین های زراعتی را برای کشت و کار آماده نمایند، که توسط گروپ بزرگى از مخالفان مسلح محاصره شده و به نقطۀ نامعلومی انتقال داده شده اند.

وی بیان داشت: قرار معلومات ابتدایى، این زارعین را افراد ملا محمدالله منصور والی نامنهاد طالبان برای ولایت جوزجان با خود برده اند.

وی تصریح کرد: تا کنون انگیزه بردن این افراد واضح نشده؛ اما شمارى از محاسن سفیدان،  حوالی ظهر امروز نزد طالبان اعزام شده اند؛ تا برای رفع مشکل پیش آمده وساطت کنند.

سخیداد باشنده قریه چهلمرد ولسوالی درزاب گفت: "پیش از این در قریه «چهلمرد» بر سر زمین های زراعتی دعوایی بین دو قوم (پشتون و اوزبیک) صورت گرفت و روی این معضل، یک نفر از اقوام پشتون کشته شد".

گروهی از زنان در جوزجان در برابر داعش میرزمند(ویدیو) - اسپوتنیک افغانستان
گروهی از زنان در جوزجان در برابر داعش میرزمند(ویدیو)

وی افزود: این دعوا با دادن یک میلیون و چهارصد هزارافغانی تاوان مالی (دیت) برای خانواده متوفا "توسط مردم محل رفع گردید؛ اما  شماری از مردم طرف دعوا (طرفداران خانواده مقتول) به این قریه ریختند و برای خود، منازل رهایشی ساختند و مسجد اعمار کردند.

وی خاطر نشان کرد: این خانواده ها با آنکه پول خون بها نیز گرفته اند، حاضر به ترک منطقه نیستند و آنها بخاطر اینکه در قریه باقی بمانند، موضوع را به نزد طالبان شکایت کرده اند.

وی بیان داشت:- "به همین دلیل، طالبان ۵٢  تن از باشندگان قریه چهلمرد را با خود برده اند و اینها همه  از طرفداران انجنیر نسیم مهدی اند که از مسوولین بلند پایۀ حزب اسلامی در این منطقه محسوب مى گردد".

سخیداد گفت: اینکه طالبان با آنها چگونه برخورد مى کنند و برای رفع مشکل پیش آمده چه گزینه خواهند داشت؟ معلوم نیست و گروپی از روحانیون محل نیز برای رفع مشکل کنونی نزد والی طالبان رفته اند؛ دیده شود بعدا چه اتفاق می افتد.

گروه طالبان تاکنون در این مورد ابراز نظرنکرده اند.

در مناطقی که نا امن هستند و طالبان قدرت بیشتری دارند ،حکومت توانایی حل و فصل مشکلات مردم آن منطقه را ندارد، به خاطر همین دلیل مردم برای حل شدن اختلافاتشان به گروه طالبان برای دادخواهی مراجعه می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала