پاکستان تحریم ها علیه گلبدین حکمتیار را لغو کرد

© svoboda.orgپاکستان تحریم ها علیه گلبدین حکمتیار را لغو کرد
پاکستان تحریم ها علیه گلبدین حکمتیار را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از تعلیق تحریم‌های سازمان ملل، دولت پاکستان نیز از لغو تحریم‌های این کشور علیه حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان خبر داد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای فبرگزاری تسنیم ،وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد تحریم‌های وضع شده از سوی دولت پاکستان بر حزب اسلامی و گلبدین حکمتیار را لغو کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال مکتوب رسمی به تمام ادارات دولتی این کشور از لغو تحریم‌ها و عدم لزوم اعمال محدودیت بر علیه حکمتیار و سایر اعضای حزب اسلامی خبر داده است.

توافقنامه صلح از سوی دولت افغانستان با حزب اسلامی حدود 6 ماه گذشته به امضا رسید و اخیرا تحریم های سازمان ملل بر این حزب نیز برداشته شدند.

«امین کریم» سرکرده هیئت مذاکره کنندگان حزب اسلامی قبل از این نیز گفته بود که زمان آن فرا رسیده تا همه کشورها تحریم‌های خود را از این حزب بردارند.

با این وجود امین کریم از کشورهای انگلیس و کاناد نیز خواسته بود تا تحریم‌های خود را لغو کنند.

گفته می‌شود که پس از رفع تحریم‌های سازمان ملل از حزب اسلامی، آزادی تعدادی از زندانیان، اختصاص زمین به مهاجرین بازگشت کننده‌ و تعیین اقامتگاه مناسب در پایتخت افغانستان از شروطی است که باید از سوی دولت افغانستان برآورده شوند.

این در حالی است که در پی انتشار گزارش‌هایب از آمدن احتمالی حکمتیار به کابل برخی از رسانه از بیماری وی خبر داده‌اند.

یک روزنامه ترکی سه روز قبل نوشت که گلبدین حکتیار برای مداوا وارد ترکیه شده و در یکی از بیمارستانهای این کشور بستری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала