هفت محافظ جنرال دوستم توسط پولیس بازداشت شدند

© AP Photo / Aijaz Rahiهفت محافظ جنرال دوستم توسط پولیس بازداشت شدند
هفت محافظ جنرال دوستم توسط پولیس بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: هفت تن از محافظان جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان که متهم به بد رفتار و تجاوز جنسی بر احمد ایشچی از مخالفان سیاسی آقای دوستم هستند، توسط پولیس کابل بازداشت به لوی سارنوالی برده شده‌اند.

هرچند تاکنون مقام‌های رسمی در این باره جزییاتی ارایه نکرده‌اند، اما شبکه تلویزیونی طلوع نیوز می‌گوید که این خبر را یک مقام امنیتی تاکید کرده است.
بدنبال متهم شدن جنرال عبدالرشید دوستم و نه محافظ‌اش به بد رفتار با احمد ایشچی والی سابق جوزجان، لوی سارنوالی افغانستان حکم بازداشت نه تن از محافظان آقای دوستم را صادر کرد. هفت تن از این محافظان از رفتن به لوی سارنوالی خوداری کرده و تنها دو تن شان حاضر شده‌اند تا به پاسخ‌های لوی سارنوالی جواب بدهند.
خبر بازداشت هفت محافظ معاون اول در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته نیروهای امنیتی با سلاح و مهمات پیشرفته در اطراف منزل و محل کار آقای دوستم حضور یافتند. هرچند ابتدا گفته می‌شود که حضور نیروهای به منظور بازداشت جنرال دوستم و محافظان وی صورت گرفته، اما شام گذشته آقای دوستم در یک نشست موضوع بازداشت وی و محافظانش را رد کرد. او گفت که حضور نیروهای امنیتی در اطراف خانه و محل کارش به منظور بازداشت خودش و محافظانش صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала