خودداری سران حکومت افغانستان از اشتراک در نشست " اکو"

© Photo / کسراخودداری سران حکومت افغانستان از اشتراک در نشست " اکو"
خودداری سران حکومت افغانستان از اشتراک در نشست  اکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش تلویزیون یک افغانستان، سران حکومت وحدت ملی افغانستان از نمایند‌گی در سیزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی یا اکو که در اسلام آبا دایر می‌شود، خودداری کرده اند.

به گزارش تلویزیون یک افغانستان، سران حکومت وحدت ملی افغانستان از نمایند‌گی در سیزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی یا اکو که در اسلام آبا دایر می‌شود، خودداری کرده اند.
روزنامه "داون" پاکستان نوشته است که سران حکومت افغانستان از حضور در نشست همکاری‌های اقتصادی انکار کرده و هیچ مقام‌ ارشد از افغانستان به شمول رییس جمهور، رییس اجراییه و وزیر خارجه‌ی افغانستان در این نشست اشتراک نخواهند کرد.
نشست مقدماتی اکو دو روز پیش با حضور کارشناسان ارشد این سازمان آغاز شد و امروز "سه‌شنبه" اجلاس وزرای امور خارجه‌ی کشورهای عضو "اکو" برگزار می‌شود.
در این نشست تنها حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان به نماینده‌گی از وزارت خارجه‌ی کشور اشتراک خواهد کرد.
پیش از این سرتاج عزیر، مشارو نخست وزیر پاکستان گفته بود که سران بیشتر کشورهای عضو به شمول صلاح الدین ربانی وزیر خارجه‌ی افغانستان در این نشست شرکت می‌کنند.
روابط افغانستان و پاکستان پس از آن تیره شد که پاکستان پس از چند حمله‌ی دهشت‌افگنی در آن کشور ادعا کرد که این حمله‌ها در افغانستان سازماندهی شده است.
دولت پاکستان در واکنش به این حمله‌ها مرزهایش را با افغانستان بسته کرد و عملیات موشکی را در مرزهای افغانستان آغاز کرد.
سازمان همکاری‌های اقتصادی که به نام اختصاری "اکو" معروف است بیش از ۱۰ عضو دارد.
این سازمان اولین بار با اشتراک ایران، ترکیه و پاکستان در سال ۱۹۶۴ ایجاد شد و این سیزدهمین نشست این سازمان است که برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала