امتحان رهبران حکومتی از نامزدان ریاست دارالانشای کمیسیون انتخابات

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: رهبران حکومت وحدت ملی از نامزدان ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات امتحان می‌گیرند.

روزند اخذ امتحان این نامزدان، امروز توسط اشرف‌غنی رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجراییه‌ و سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری آغاز شد.
دفتر معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که قرار است پس از این امتحان، تا یک یا دو روز دیگر رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات معرفی خواهد شد. دفتر آقای دانش در اعلامیه‌ای گفته است: «با تعیین رییس دارالانشا، امور اجرایی، اداری و مالی کمیسون فعال شده و اولین گام در جهت فعالیت‌ها و تدابیر عملیاتی انتخابات برداشته خواهد شد.»
دفتر معاون دوم ریاست‌جمهوری می‌افزاید که تاکنون فهرست نامزدان ریاست دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی نهایی نشده اما در آینده نزدیک این لیست نیز تکمیل شده و به ریاست جمهوری ارایه خواهد شد.
بر اساس قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند تا از طریق یک روند شفاف، کاندیدان واجد شرایط ریاست دارالانشای خود را تشخیص کرده و فهرست آنان را غرض اخذ منظوری به ریاست جمهوری ارایه کنند.
کمیسیون مستقل انتخابات قبلا نیز فهرست چند نفر را به عنوان نامزد ریاست دارالانشا به ریاست‌جمهوری فرستاده بود، اما این فهرست از سوی رییس جمهور رد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала