پاکستان بار دیگر 145 موشک بر کنر شلیک کرد

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationپاکستان بار دیگر 145 موشک بر کنر شلیک کرد
پاکستان بار دیگر 145 موشک بر کنر شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وی اضافه کرد که در این حملات موشکی هرچند تلفات جانی به مردم وارد نشده است، اما زیان‎های مالی به آنان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پاسوال جمعه گل، فرمانده پولیس کنر امروز (سه‌شنبه 17حوت) گفت که پاکستان از دو شب به این سو  145 موشک را بر این ولایت، شليک کرده است.

وی می‌افزاید که نظاميان پاکستانی این موشک‎ها را بر ولسوالى‎هاى سرکانو و خاص کنر شليک کرده‎اند.

وی اضافه کرد که در این حملات موشکی هرچند تلفات جانی به مردم وارد نشده است، اما زیان‎های مالی به آنان رسیده است.

وی همچنان می‎گوید که هواپیماهای پاکستانی در امتداد خط دیورند به پرواز درآمده‎اند وروشن نیست که آیا در داخل کشور هدف‎های‌ را آماج قرارداده‌اند یانه؟ اما یک عضو شورای ولایتی کنر از آماج قرار گرفتن چهار بخش از سوی چرخبال‌های جنگی پاکستان در خاک افغانستان سخن می‎زند.

بیشتر از دو هفته پیش، پاکستان اعلام کرد که بندر تورخم و اسپین بولدک را با افغانستان به منظور تهدیدهای هراس‌افگنان از خاک افغانستان بسته کرد. سپس این کشور حملات موشکی را بر بخش‎های شرقی افغانستان آغاز کرد.

گزارش‎ها می‌رساند که راهکارهای تازه پاکستان در پیوند به مرز باعث ایجاد مشکلات زیاد برای مردم هر دو سوی خط دیورند شده است.

گمانه زنی‎هایی وجود دارد که شماری از مردم که در مناطق مرزی زنده‎گی می‎کنند تلاش دارند از راه‎های غیرقانونی عبور و مرور داشته باشند.

گذرگاه تورخم پس از آن بسته شد که در یک حملۀ انتحاری در زیارت لعل شهباز قلندر در ایالت سند پاکستان، ۷۵ تن کشته شدند و بیش از 200 تن دیگر در آن زخم برداشتند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала