پارلمان پاکستان: مرز با افغانستان را باز کنید

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIپاکستان کی پارلیمنٹ
پاکستان کی پارلیمنٹ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای اپوزیسیون پارلمان پاکستان خواستار حل اختلافات با افغانستان از طریق مذاکره و باز کردن مرز این کشور شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، هنگام تبادل نظر درباره سیاست خارجی در مجلس ملی پاکستان، اعضای اپوزیسیون خواستار حل اختلافات با افغانستان از طریق مذاکره و باز کردن مرز این کشور شدند.

پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار پاکستان به امریکا در باره افغانستان

اعضای اپوزیسیون پارلمان، سیاست خارجی غلط پاکستان را موجب تیرگی روابط و تنش با افغانستان دانستند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.

نعیمه کشور عضو «جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن» در این زمینه گفت: سیاست خارجی چیست و چه کسی آن را وضع می‌کند؟ چرا مرز مشترک با افغانستان که یکی از امن‌ترین مرزهای ما بود دچار آشفتگی است.

شیرین مزاری نماینده حزب «تحریک انصاف» تأکید کرد: با بستن مرز افغانستان نمی‌توان از عملیات‌های تروریستی جلوگیری کرد و اگر این اقدام موثر است باید مرز واگه با هند نیز بسته شود.

شاهده‌رحمانی نماینده «حزب مردم» اظهار داشت: سیاست خارجی پاکستان در هیچ موردی در مسیر درستی قرار ندارد.

وی افزود: قرارداد واردات گاز از ایران اجرایی نشد و با امریکا دچار سردی روابط شدیم پس در چه زمینه‌ای موفق بوده‌ایم.

رحمانی بیان کرد: هند در حال گسترش روابط با کشورهای عربی است اما ما چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌ایم.

زاخیلوال: اردوی پاکستان به حمایت از طالبان ادامه می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
زاخیلوال: اردوی پاکستان به حمایت از طالبان ادامه می‌دهد

عبدالقادر بلوچ وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان در پاسخ به اعضای اپوزیسیون گفت: روابط ما با افغانستان هیچ زمانی خوب نبود زیرا دولت کابل در دو جنگ که با هند داشتیم همیشه از دهلی‌نو حمایت کرد.

وی افزود: پاکستان کشوری توانمند است و در برابر افغانستان از خود ضعف نشان نخواهد داد.

بلوچ تأکید کرد: مرز افغانستان برای 2 روز باز شد و در حال مذاکره در این زمینه هستیم بنابراین امکان دارد مرز برای روزهای بیشتری باز باشد.

وی افزود: دولت پاکستان در صدد بهبود روابط با افغانستان و ما پذیرای تعداد زیادی از مهاجران این کشور هستیم اما اگر دولت کابل بر اساس خواسته‌های دهلی‌نو رفتار کند ما این موضوع را نمی‌پذیریم.

عبد‌القادربلوچ تصریح کرد: امنیت پاکستان و افغانستان به یکدیگر وابسته است بنابراین دولت کابل باید در این زمینه همکاری کند.

نمایندگان دولت اعلام کردند که اعضای اپوزیسیون فقط نیمه خالی لیوان را در نظر گرفته‌اند اما درباره نیمه پر لیوان و موفقیت‌های سیاست خارجی چیزی نگفتند.

آنها گفتند، هدف از بستن مرز افغانستان اقدام جدی علیه تروریست‌هایی است که در این کشور مخفی شده‌اند و مدارک معتبر در این زمینه وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала