جمعه دین گیانوال عضو سنا : وزیر دفاع باید همانند وزیر دفاع کوریای شمالی به راکت بسته شود

© REUTERS / Mohammad Ismailجمعه دین گیانوال عضو سنا: وزیر دفاع باید همانند وزیر دفاع کوریای شمالی به راکت بسته شود
جمعه دین گیانوال عضو سنا: وزیر دفاع باید همانند وزیر دفاع کوریای شمالی به راکت بسته شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتوران در پیوند به حمله بر شفاخانه ۴۰۰ بستر کابل می گویند که وزیر دفاع در این حمله غفلت کرده باید به راکت بسته شود و برای تسکین درد خانواده‌های قربانیان این حادثه تمام زندانیان طالبان باید اعدام شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری جمهور؛ سناتوران در مجلس سنا از غفلت مسوولان و مقام های امنیتی در خصوص تامین امنیت مردم افغانستان به شدت انتقاد می کنند.

فرهاد سخی یک عضو مجلس سنا گفت: "از رییس جمهور می خواهیم که وزرای امنیتی را نسبت غفلت در وظایف شان باید برکنار کرده و برای انتقام گیری از طالبان مسلح، همه زندانیان این گروه را باید اعدام کند".

آقای سخی افزود که رییس جمهور باید افراد شایسته و کار آزموده را در نهادهای امنیتی بگمارد تا بتوانند امنیت

مردم را تامین کنند.

جمعه دین گیانوال دیگر عضو سنا گفت: "وزیر دفاع به دلیل این که همه وقت در خواب است باید همانند وزیر دفاع کوریای شمالی به راکت بسته شود چون نمی تواند امنیت کشور را تامین کند".

آقای گیانوال خاطر نشان کرد، وزیر دفاع وعده داده بود که در زمستان جاری تمامی مناطقی را که زیر اداره طالبان است، پس می گیرد اما به این وعده خود عمل نکرده و "همیشه در خواب است".

 

حنیف حنفی سناتور ارزگان و محمد هاشم الکوزی سناتور هلمند نیز گفتند که مراکز این ولایت هنوز هم در محاصره استند و اگر اقدامات جدی نشود، احتمال سقوط این ولایت ها به دست دشمن زیاد است.

به گفته آنان، عملیات های زمستانی برای سرکوب طالبان یا راه اندازی نشده و یا اگر راه اندازی شده هم نتیجه ای نداشته است.

آنان تاکید دارند، مسوولان امنیتی که در این ولایت ها گماشته شده اند با اراضی آشنایی ندارند و نمی توانند در مقابله با طالبان نیروهای امنیتی را درست رهبری کنند.

از سوی هم، نادر بلوچ عضو دیگر مجلس سنا در پیوند به افزایش نا آرامی ها در کشور رهبران حکومت وحدت ملی را مقصر دانسته می گویند که آنان برای ختم جنگ

در کشور با استفاده از پیمان های امنیتی با ناتو و امریکا فشار لازم را بالای جامعه جهانی به ویژه امریکا وارد نکرده اند.

آقای بلوچ افزود: "رییس جمهور چیغ —فریاد- میزد که افغانستان را قبرستان تروریستان می سازد؛ اما اکنون افغانستان قبرستان مردم افغانستان ساخته شده و آقای غنی و عبدالله در برابر فجایع در کشور بدون اینکه از جامعه جهانی بخواهند که چه شد انتظارات مردم ما در برابر امضای پیمان های امنیتی، سکوت می کنند که این به معنای تباهی افغانستان است".

او تاکید ورزید که پیمان های امنیتی با امریکا و ناتو باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد و اگر در بهبود امنیت کشور کمک نمی کنند، باید لغو شوند.

همچنین، فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا می گوید که افغانستان مستقیماً در جنگ اعلام شده با پاکستان قراردارد و حکومت باید هرچه بیشتر نهادهای امنیتی به ویژه نهادهای کشفی و استخباراتی خود را تقویت کند.

دولت افغانستان نیز بر این باور است که اکثر حملات انتحاری، انفجاری و گروهی طالبان به حمایت و همکاری پاکستان در افغانستان صورت می گیرد.

عبدالله امینی- مجلس شورای ملی    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала