تقدیر رهبران حکومتی از نقش خبرنگاران در تحکیم دموکراسی

© کسراتقدیر رهبران حکومتی از نقش خبرنگاران در تحکیم دموکراسی
تقدیر رهبران حکومتی از نقش خبرنگاران در تحکیم دموکراسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: همزمان با فرا رسیدن بیست و هفتم حوت، روز خبرنگاران در افغانستان، رهبران حکومتی از نقش خبرنگاران در تحکیم دموکراسی در این کشور ابراز قدردانی کرده‌اند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، در پیامی می‌گوید که نقش خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان در حراست و پاسداری از منافع ملی و ارزش‌های کشوری، به هیچ صورت کمتر از نقش نیروهای امنیتی و سربازان نبوده است. به گفته آقای عبدالله، خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها در پانزده سال اخیر در راستای نهادینه‌سازی آزادی بیان و تحقق ارزش‌های نوین و دموکراتیک، از جان خویش مایه‌گذاشته و در این راه قربانی‌های بی‌شماری پرداخته‌اند.
رییس اجراییه می‌افزاید که تروریستان و دهشت‌افگنان همانطوری‌که در نهادهای عمومی قتل عام راه‌انداختند، بر خبرنگاران و اهالی رسانه‎ها نیز ترحم نکرده و به تکرار خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را تهدید نمودند تا سد راه فعالیت‌های موثر و آگاهی‌بخش آن‌ها گردند. اما به گفته عبدالله عبدالله، نهادهای رسانه‌یی و خبرنگاران بی‌هیچ هراسی به کار و فعالیت پرداختند. وی می‌‌گوید: «اهمیت و نقش رسانه‌ها و خبرنگاران کشور را در توسعه اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی، به درستی درک می‌کنيم و به همین دلیل، از هیچ تلاشی در راستای فراهم‌سازی تسهیلات لازم به کار آزادانه خبرنگاران و رسانه‌های کشور، دریغ نخواهيم ورزید.»
رییس اجراییه تاکید کرده که حکومت وحدت ملی خود را مکلف به رعایت قانون حق دسترسی به اطلاعات و همچنان تطبیق قانون رسانه‌ها می‌داند. به گفته او، از دید حکومت آزادی‌ بیان و رسانه‌های پویا و دموکراتیک معامله‌ناپذیر است و حکومت وحدت ملی از این دست‌آورد بزرگ مردم افغانستان، با تمام توان حراست کرده و حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران و رسانه‌های این کشور را عمده‌ترین وظیفه و مسوولیت خویش می‌پندارد.
هم‌چنین سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری نیز، می‌گوید که در بیشتر از یک دهه گذشته یکی از گروه‌هایی که در توسعه دموکراسی، حاکمیت قانون، مردم سالاری و تقویت ارزش‌های نظم نوین سیاسی در افغانستان و در صدر همه آزادی بیان نقش سازنده و اثر گذار داشته، دست اندر کاران رسانه‌های همگانی به خصوص خبرنگاران بوده‌اند.
آقای دانش می‌گوید که خبر نگاران در مسیر اطلاع‌رسانی و پوشش رویدادهای خبری در طول بیشتر از این یک دهه گذشته بسیار قربانی داده و مسیر حمایت از دموکراسی برای این گروه نیز مسیر دشوار گذری بوده است که به گفته او، هنوز هم از آنان قربانی می‌گیرد. معاون دوم ریاست جمهوری می‌افزاید: «حکومت وحدت ملی اما به حمایت از خبرنگاران و دیگر فعالان رسانه‌ای متعهد بوده و همواره تلاش صورت می‌گیرد تا حمایت‌های قانونی از خبرنگاران و دست اندر کاران رسانه‌ای در سطح قابل توجهی گسترش یابد تا در نتیجه روند اطلاع‌رسانی همگانی و دستیابی شهروندان کشور به جریان اطلاعات به سهولت و سادگی بیشتر امکان پذیر باشد.»
روز بیست و هفتم حوت در افغانستان،‌ چند سال قبل به نام روز خبرنگاران مسما شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала