طارق‌شاه بهرامی به عنوان معین ارشد امنیتی وزارت داخله آغاز به کار کرد

© Photo / وزارت داخلهطارق‌شاه بهرامی به عنوان معین ارشد امنیتی وزارت داخله آغاز به کار کرد
طارق‌شاه بهرامی به عنوان معین ارشد امنیتی وزارت داخله آغاز به کار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: طارق‌شاه بهرامی توسط سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری رسما به عنوان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله معرفی شده و آغاز به کار کرد. پیش از عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله بود.

سرور دانش از آقای بهرامی به عنوان یکی از کادرهای کلیدی وزارت امور داخله یاد کرده گفت که او یک شخص مسلکی و تحصیل‌کرده است.
معاون دوم ریاست‌جمهوری در این مراسم به انجام مسوولیت‌های پولیس تاکید کرده افزود: «اولین و مهم‌ترین وظیفه پولیس تامین نظم عمومی است. نظم عامه بدین معنی است که در جامعه امنیت عامه و آسایش عامه و صحت و سلامتی عامه تامین شود. اما در این میان، امنیت نقش برجسته دارد. امنیت عمومی از نگاه حقوقی یک حالت و یا وضعیتی است که با ایجاد یک نظم حقوقی خاص، افراد یک جامعه نسبت به جان و مال خود احساس مصونیت نمایند و بتوانند از حقوق و آزادی‌های قانونی خود بهره‌مند شوند. به عبارت دیگر امنیت عمومی آن است که عوامل و خطراتی که نظم مادی موجود در جامعه را به هم بزند و موجب خسارت مالی و یا جانی به اشخاص شود، وجود نداشته باشد. بنا بر این در این عرصه، پولیس مکلف است که از تدابیر و اقداماتی کار بگیرد که از جان و مال شهروندان حراست و پاسداری به عمل آید و زمینه استفاده و بهره‌مندی آنان نسبت به حقوق و آزادی‌های عمومی فراهم شود.»
آقای دانش به تحکیم حاکمیت قانون نیز اشاره کرده گفت که پولیس به عنوان مجری اصلی تحکیم قانون به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала