وریماچ: احتمال دارد انتخابات در سال آینده برگزار نشود

© REUTERS / Michael Dalderوریماچ: احتمال دارد انتخابات در سال آینده برگزار نشود
وریماچ: احتمال دارد انتخابات در سال آینده برگزار نشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دبیرخانه این کمیسیون تأکید می‌ورزد که زمان گیر شدن رای‌زنی‌ها در باره برقی شدن انتخابات و تأمین هزینه این انتخابات، سبب خواهد شد که انتخابات درسال آینده برگزار نشود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام زمان برگزاری انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها را وابسته به تأمین هزینه انتخابات و برقی شدن این روند می‌داند.
کمیسیون مستقل انتخابات هرچند خزان سال آینده را زمان احتمالی برای انتخابات درنظرگرفته است، اما رئیس دبیرخانه این کمیسیون تأکید می‌ورزد که زمان گیر شدن رای‌زنی‌ها در باره برقی شدن انتخابات و تأمین هزینه این انتخابات، سبب خواهد شد که انتخابات درسال آینده برگزار نشود.
رهبران حکومت و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از یک ماه بدینسو، با نماینده‌گان کشورهای کمک کننده در باره برقی ساختن انتخابات و تأمین هزینه این انتخابات رای‌زنی می‌کنند، اما هنوزهم جامعه جهانی به پرداخت هزینه انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی‌ها چراغ سبز نشان نداده است.
امام محمد وریماچ، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، گفت: «ماه نومبر برای برگزاری انتخابات یک زمان درنظر گرفته شده است، اما اگر مشوره‌ها در باره برقی شدن انتخابات طولانی شود، این مسأله می‌تواند یک چالش باشد و ما نتوانیم انتخابات را در این زمان برگزار کنیم.»
در این میان نهادهای ناظر انتخابات می‌گویند که کمیسیون انتخابات تاکنون نتوانسته است اعتماد از دست رفته مردم و جامعه جهانی را برای برگزاری انتخابات شفاف برگرداند.
حبیب الرحمان ننگ، عضو شبکه اکسین، گفت: «این به کمیسیون مستقل انتخابات بستگی دارد که به جامعه جهانی و حکومت افغانستان اطمینان بدهد که آنان می‌توانند انتخابات آینده را مدیریت کنند و آن را به گونه شفاف برگزار کنند.»
فاروق مجروح، عضو مجلس نماینده‌گان، گفت: «اگر حکومت افغانستان بتواند اعتماد جامعه جهانی را به دست آورد، آنان حاضر استند تا به این روند کمک کنند و آنان علاقه‌مند به کمک کردن با انتخابات استند.»
رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به انتقادها در باره دوباره گماشته شدن ذبیح الله وگری به حیث رئیس دفتر ولایتی این کمیسیون در ولایت ننگرهار، این گونه دیدگاه دار.
امام محمد وریماچ، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، گفت: «آقای ذبیح الله بنابرمشکلاتی که داشته است، تبدیل شده است و کمیسیون اراده به اصلاحات دارد، به زودی تمامی کارمندان این کمیسیون ارزیابی می‌شوند و نظر به کارکردشان، در باره آنان تصمیم گرفته خواهد شد.»
پیش از این معاون کمیسیون مستقل انتخابات در گفت و گو با طلوع نیوز گفته است که جامعه جهانی و حکومت افغانستان کمک‌های مالی شان را با روند انتخابات، به برگزاری انتخابات شفاف مشروط کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала