رئیس جمهور غنی با ولید بن طلال دیدار کرد

© AFP 2023 / Shah Maraiرئیس جمهور غنی با ولید بن طلال دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با ولید بن طلال دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس ‎جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز با آقای ولید بن طلال یکتن از اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان سعودی و شخصیت خیّر و سرمایه دار بزرگ، دیدار کرد.

 

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد ظرفیت های افغانستان در بخش سرمایه گذاری و تجارت و همچنان پروژه های زیربنایی، بحث و تبادل نظر نمودند.
آقای طلال گفت: صحبت های که ما با کمپنی های معتبر داشتیم، آنان شرایط افغانستان را برای سرمایه گذاری مساعد می دانند و همچنان گفتگوهای که با وزیر مالیه افغانستان در رابطه به سرمایه گذاری داشتیم، آنرا تعقیب می کنیم.
در مقابل رئیس جمهور غنی از تشریف آوری آقای ولید بن طلال تشکری کرد و از سرمایه گذاری ها در افغانستان استقبال نمود. وی افزود که کشورهای اسلامی باید هماهنگی داشته باشند تا فقر در این کشورها از بین برود.
رئیس جمهور غنی گفت که کشورهای اسلامی با پیشینه تاریخی و تمدنی که دارند، نباید به پناهگاه ها برای تروریستان مبدل گردند.
رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که در افغانستان دموکراسی در حال نهادینه شدن است و پس از ختم دورۀ کاری، به انتخابات می رویم و با تدویر انتخابات قدرت انتقال پیدا می کند.
رئیس جمهور غنی در این دیدار به ‌منظور قدردانی از تلاش‌های ولید بن طلال در جهت تقویت مناسبات تجارتی میان افغانستان و عربستان سعودی و جلب کمک و همکاری عربستان سعودی به افغانستان، نشان عالی دولتی غازی امیر امان الله خان را به وی تفویض کرد.
در اخیر این دیدار، آقای طلال از دموکراسی افغانستان و رهبری رئیس جمهور غنی، ستایش کرد و از مهمان نوازی و اعطای نشان دولتی به وی، ابراز امتنان نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала