موافقت‌نامه همکاری مجلس نمایندگان افغانستان و دومای روسیه از تصویب بازماند

© AP Photo / Rahmat Gulمجلس نمایندگان افغانستان
مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اعضای مجلس نمایندگان افغانستان که در جلسه عمومی امروزی خود بحث و تایید موافقت‌نامه همکاری میان این مجلس و دومای روسیه را در آجندای کاری خود داشت، بدلیل غیابت اکثریت نمایندگان، این موافقت‌نامه از تایید بازماند.

این موافقت‌نامه که در زمینه گسترش همکاری‌ها میان مجلس نمایندگان افغانستان و روسیه و هم‌چنین تحکیم روابط دوستانه میان دو کشور تاکید دارد، در نهم ثور سال گذشته‌ی خورشیدی از سوی اعضای مجلس نمایندگان با اکثریت آرا به تصویب رسید. اما، پس از تصویب این موافقت‌نامه همکاری، وزارت خارجه روسیه در برخی از مواد آن تغییراتی آورده و یک موضوع جدید را اضافه کرده است. با وارد شدن تغییر جدید، این موافقت‌نامه نیازمند تایید دوباره اعضای مجلس نمایندگان افغانستان است.
ذکریا ذکریا از اعضای کمیسیون روابط بین‌المللی مجلس نمایندگان می‌گوید که در این موافقت‌نامه روی تحکیم روابط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها تاکید و به اهمیت صلح و ثبات در افغانستان نیز اهمیت داده شده است.
اما بحث امروزی روی تایید یا رد موافقت‌نامه همکاری‌ها میان مجلس نمایندگان افغانستان و دومای روسیه بدلیل غیابت اکثریت نمایندگان بی‌نتیجه ماند و قرار است در جلسه بعدی این مجلس دوباره مطرح شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала