وارد شدن اتهام «لواطت» به لطیف پدرام

© REUTERS / Mukesh Gupta/Filesهند خواستار انزوای بین المللی پاکستان شد
هند خواستار انزوای بین المللی پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بدنبال اظهارات اخیر عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و عضو مجلس نمایندگان مبنی‌بر رسمی بودن خط دیورند میان افغانستان و پاکستان، یک نماینده ولایت ننگرهار به آقای پدرام اتهام «لواطت‌« را وارد کرده است.

عبدالطیف پدرام روز شنبه در نشستی در کابل گفت که خط دیورند میان افغانستان و پاکستان رسمی است و پاکستان باید به این مرز رسمی احترام داشته باشد.
این اظهارات آقای پدرام اخیرا با واکنش‌های گسترده نمایندگان پشتون مواجه شده و او را متهم به خیانت ملی کرده‌اند.
آرین یون یک عضو مجلس نمایندگان، امروز در جلسه عمومی این مجلس، گفت که عبدالطیف پدرام حق و صلاحیت این را ندارد تا در باره خط دیورند صحبت کند. خانم یون گفت: «کسی که در فرانسه کیس انداخته بود و وکلا هم خبر داشتند که موضوع کیس شان چه بود. موضع کیس او این بود که وی را در افغانستان به لواطت کردن نمی‌گذارند و برایش قبولی بدهد. یک کسی که از این شرم نمی‌خورد و تابعیت افتخاری تاجیکستان دارد، چه ارزشی برای افغانستان دارد؟»
آرین یون در این جلسه خواستار متهم شدن رسمی عبدالطیف پدرام به «خیانت ملی» و اخراج وی از مجلس نمایندگان شد.
قدرت‌الله سهاک دیگر عضو مجلس نیز، در برابر اظهارات اخیر آقای پدرام واکنش تندی نشان داده می‌گوید که هرگاه او به چنین اظهاراتی ادامه بدهد، «سنگسار» خواهد شد.
میربت‌خان منگل دیگر نماینده گفت در صورتی که کسانی در قبال به رسمیت شناخته شدن خط دیورند اقدام کنند، «دهن‌شان» خواهند شکست. او آقای پدرام را «بی‌غیرت» خوانده گفت که هدفش ایجاد تفرقه در میان اقوام دو طرف خط دیورند است.
در همین‌حال، عبدالطیف پدرام در واکنش به اظهارات نمایندگان پشتون، گفت که او در جلسه عمومی روز چهارشنبه این مجلس بار دیگر در باره خط دیورند و گفته‌های مطرح شده توسط دیگر نمایندگان دیدگاه خود را ارایه خواهد کرد. آقای پدرام گفت در رابطه با خط دیورند و هر مسایل دیگر هر کسی می‌تواند بحث کند. به گفته او، بحث روی این مسایل ممنوع نیست. آقای پدرام گفت: «دوستان ما بحث عزت می‌کنند، عزت افغانستان وقتی تامین می‌شود که ما در پاکستان دو میلیون مهاجر و گدا نداشته باشیم؛ عزت افغانستان وقتی تامین می‌شود که ما در ایران گدا نداشته باشیم. معنی غیرت از تعریف‌اش از قرون وسطا تا امروزی که من پشت مایک هستم فرق می‌کند. در قرون وسطا چاقوی کشی، سنگسار کردن، دهان بستن، انگیزیسیون، کلیسا، آتش زدن و کشتن بود، اما معنی غیرت امروز دانش، فهم و استدلال است. معنی غیرت امروز این است که وطن تو گدا نباشد، تو در سرزمینی زندگی کنی که پاسپورت‌اش پاسپورت درجه یک جهان باشد.»
بحث خط دیورند میان افغانستان و پاکستان از مسایل جدی و حساسیت برانگیز در افغانستان به شمار می‌رود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала