اشرف‌غنی: ما درد قربانیان حمله تروریستی سن‌پیترزبورگ را بیشتر درک می‌کنیم

© AFP 2023 / Jim Watsonاشرف‌غنی
اشرف‌غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، حمله تروریستی در میترو شهر سن‌پیترزبورگ روسیه را با شدید‌ترین الفاظ محکوم کرده می‌گوید که شهروندان افغانستان بیشتر از همه درد قربانیان این حمله تروریستی را درک می‌کنند.

آقای غنی که در یک سفر رسمی به آسترالیا به سر می‌برد، با محکوم کردن حمله تروریستی در شهر سن‌پیترزبورگ روسیه، می‌گوید: «ما درد قربانیان این چنین حملات و انفجارات را نسبت به هرکس دیگر بیشتر درک می‌کنیم، زیرا هم‌وطنان ما از سال‌ها بدین‌سو قربانیان اصلی حملات تروریستی می‌باشند.»
رییس‌جمهور افغانستان در بیانیه خود افراطیت و تروریزم را خطر و تهدیدی برای تمام بشریت توصیف کرده و تاکید می‌کند تروریستان به هیچ دین و قانون احترام ندارند و در هرجایی دست به جنایت‌های ضد بشری زده و در میان مردم وحشت ایجاد می‌کنند. اشرف‌غنی هم‌چنین خواستار مبارزه مشترک علیه گروه‌های تروریستی بدون قایل شدن تفاوت میان تروریستان خوب و بد شده و به نمایندگی از دولت و شهروندان افغانستان برای دولت و شهروندان روسیه ابراز تسلیت کرده است.
روز گذشته انفجاری در نزدیکی دو ایستگاه متروی شهری سن‌پیترزبورگ رخ داد که در این انفجار یازده نفر کشته و نزدیک به پنجاه تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала