افزایش گوشت های فاسد در کابل

© Photo / وزارت زراعتافزایش گوشت های فاسد در کابل
افزایش گوشت های فاسد در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سویی هم، وزارت زراعت و آبیاری از گردآوری بیش از 2 هزار کیلوگرام گوشت مرغ و ساسچ تاریخ گذشته و فاسد شده در پایتخت خبر می‎دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از باشنده‌گان پایتخت با درنظرداشت احتکار و انحصاردر بازارها، حکومت را به بی‌پروایی در این بخش متهم می‎سازد.

آنان می‎گویند که ناداری و بی سوادی علت‎های‌اند که شماری زیادی از مردم از گوشت‎های کم بها در بازارها استفاده می‎کنند.

نادرخان، یک باشندۀ شهر کابل گفت: "گوشت‎های تاریخ تیر شده مردم را بیمار می‎کند و مشکلات زیادی را به میان می‌آورد. حکومت باید جلو کسانی را که دست به این کار می‎‏زنند، بگیرد."

سید فریدون، یک باشندۀ دیگر کابل در این باره گفته است: "بیشتر مردم نمی‎دانند و نادارهم هستند، شماری از فروشنده‌گان آنان را فریب داده و گوشت‎های تاریخ تیر شده را بالای شان به فروش می‌رساند."

شماری از وارد کننده‎گان گوشت مرغ در پایتخت با در نظرداشت نبود نظارت جدید حکومت از بازارها و واردات بیش از حد گوشت به گونۀ قاچاقی به بازارها، می‎گویند که در حال حاضر شماری از افراد گوشت‌‎ها فاسد شده را به بازارها وارد می‎سازند.

فهیم امیری، رییس اتحادیۀ وارد کننده‌گان محصولات حیوانی در این باره گفت: "گوشت‎های که فاسد شده هستند از پاکستان از راه قاچاقی وارد کشور می‎شوند. افرادی که قاچاق می‎کنند اینجا هم امکانات ذخیره گوشت‎ها و سردخانه‌ها را ندارند و در نهایت به فروشگاه می‎دهند و بالای مردم به فروش می‌رسانند."

از سویی هم، وزارت زراعت و آبیاری از گردآوری بیش از 2 هزار کیلوگرام گوشت مرغ و ساسچ تاریخ گذشته و فاسد شده در پایتخت خبر می‎دهند.

لطف‌الله راشد، سخنگوی وزارت زراعت، گفت: "به هشت دکان هشدار داده شده و جریمۀ نقدی شده‌اند و 12 دکان دیگر نیز در شهر کابل چون برای بار دوم و سوم دست به این کار زده بودند، از سوی تیمی مشترک از ریاست صحت حیوانی وزارت زراعت، وزارت صحت عامه و شهرداری کابل مسدود شدند."

 

اکنون سوال اینجاست که حکومت با در نظرداشت نابسامانی‎ها در بازارها و وجود قوانین مهم دیگر به ویژه قانون حمایت از حقوق مستحلکین چرا جلو این مشکلات گرفته نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала