زمانی‌که سرنخ به مقامات و زرمندان برسد، رسانه‌ها خودداری می‌کنند

© Fotolia / Mihajlo MaricicИнтервью
Интервью - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: یک نظرسنجی تازه دفتر «نی»حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان، نشان می‌دهد که بیشتر مخاطبان از رسانه‌ها شکایت داشته می‌گویند که رسانه‌های داخلی به عمق قضایا نمی‌پردازند.

این نظرسنجی که طی روزهای اخیر در نتیجه مصاحبه با دو هزار و نه‌صد تن از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی صورت گرفته است، پنج‌وپنجاه درصد شان گفته‌‌اند که رسانه‌های داخلی به عمق قضایا وارد نمی‌شوند. اما سیزده درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی گفته‌اند که رسانه‌ها به خوبی وارد قضایا شده و آن را بازتاب می‌دهند. سی و یک درصد دیگر هم معتقدند که رسانه‌ها تاحدی وارد قضایا می‌شوند اما زمانی که سرنخ‌ها به مقامات ارشد دولتی و یا زورمندان می‌رسد، از پرداختن به قضایا خودداری می‌‌کنند.
مخاطبان رسانه‌ها در این نظرسنجی که امروز منتشر شد، به برخی از موضوعات مهم اشاره کرده که رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته‌اند. رویدادهای امنیتی و حملات انتحاری، کشته شدن سیدمصطفی کاظمی عضو پیشین مجلس نمایندگان در یک حمله خونین در ولایت بغلان، چگونگی قتل انجنیر عمر والی پیشین کندز، قتل جنرال داوود داوود مقام پیشین وزارت امور داخله و هم‌چنین حملاتی که منجر به قتل حشمت‌خلیل کرزی و احمدولی کرزی از اعضای فامیل حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان، چگونگی قتل برهان‌الدین ربانی رییس پیشین شورای عالی صلح و از فرماندهان ارشد جهادی و ده‌‌ها مورد دیگر یاد کرده‌ می‌گویند که رسانه‌ها کمتر وارد جزییات در باره این حوادث شده‌اند.
با این‌حال، مسوولان دفتر «نی» با انتشار نتایج این نظرسنجی از دست‌اندرکاران رسانه‌ها خواسته تا در قضایای حاد وارد جزییات بیشتری شده و در جلب رضایت مخاطبان خود توجه داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала