مجلس افغانستان توافقنامه همکاری با مجلس روسیه را تصویب کرد

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز خود، توافقنامه همکاری با مجلس نمایندگان روسیه را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز، توافقنامه همکاری با مجلس نمایندگان روسیه را با وجود مخالفت و واکنش منفی شماری از نمایندگان، تصویب کرد.

رئیس مجلس نمایندگان: رئیس جمهور باید وزرای جدید معرفی کند - اسپوتنیک افغانستان
رئیس مجلس نمایندگان: رئیس جمهور باید وزرای جدید معرفی کند

کمیسیون امور دینی، فرهنگی و تحصیلات عالی مجلس نمایندگان با رأی گیری بر سر این توافقنامه مخالف بود چرا که معتقد بودند که نفس قوانین مجالس افغانستان و روسیه هیچ مطابقتی با هم ندارند.

به گفته این کمیسیون، نتیجه قانونگذاری در روسیه تجاوز ارتش سرخ در افغانستان بود، اما در افغانستان سرچشمه قانونگذاری، شرع و قانون اسلامی است.

مولوی نذیراحمد حنفی نماینده هرات و عضو کمسیون امور دینی مجلس از مداخله روسیه در امور افغانستان انتقاد کرد و تأکید کرد این توافقنامه باید تعلیق شود و ما نباید با این کشور توافقنامه روابط حسنه و گزارش دهی قانونی امضا کنیم.

لالی حمیدزی نماینده کندهار در مجلس نمایندگان نیز گفت: افسران و فرماندهان ارتش روسیه با حضور در وزیرستان و همکاری با طالبان، به طور رسمی در امور کشور مداخله می‌کنند، از این‌رو ما نباید چنین توافقنامه‌ای را تایید کنیم.

این در حالی است که قرار است در روز 14 ماه جاری میلادی، نشستی با حضور 12 کشور درباره صلح افغانستان، با میزبانی مسکو برگزار شود امریکا حضور در نشست مسکو را نپذیرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала