حمله امریکا به سوریه تجاوز است

© Robert S. Price/Courtesy U.S. Navyحمله امریکا به سوریه تجاوز است
حمله امریکا به سوریه تجاوز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بدنبال حمله موشکی امریکا بر پایگاه شعیرات در ولایت حمص در غرب سوریه، یک رهبر حزب سیاسی در افغانستان واکنش تندی نشان داده و از آن به عنوان «تجاوز» یاد کرده است.

سیدعیسی حسینی مزاری دبیر کل حزب اسلامی تبیان، در بیانیه‌ای، از این حمله امریکا به سوریه به عنوان «تجاوز و بیان سیاست‌های استکباری امریکا» علیه کشورهای مستقل توصیف کرده و پرسیده است که این حمله در دفاع از حقوق بشر یا اقدامی علیه آن است. آقای مزاری در این بیانیه خود افزوده است: «حملات موشکی امریکا علیه سوریه، خوشحالی، استقبال و حمایت سردمداران کفر و الحاد و حامیان بین‌المللی تروریسم، حکومت‌های مزدور منطقه و منافقان داخلی و خارجی را در پی‌داشت و دل مسلمانان جهان، آزادی‌خواهان عالم و استبداد ستیزان و مبارزان راه آزادی و عدالت دنیا را خون کرد و سایه‌ای از غم و اندوه را برچهره آنان نشاند.»

پخش زنده: ایالات متحده امریکا حمله راکتی بر پایگاه هوایی سوریه انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
پخش زنده: ایالات متحده امریکا حمله راکتی بر پایگاه هوایی سوریه انجام داد

حسینی مزاری معتقد است که حمله موشکی امریکا علیه پایگاه هوایی شعیرات ارتش سوریه، به منظور حفوظ توان رزمی تروریستان در سوریه، ممانعت از تداوم پیروزی‌های ارتش سوریه، تحت شعاع قرار دادن انتقال پایتخت اسراییل به قدس، تحت شعاع قرار دادن کشتار غیرنظامیان عراقی در موصل در حملات نیروهای امریکایی، کمک به تروریستان برای برتری، اخذ امتیاز از متحدان سوریه در مذاکرات سیاسی و هم‌چنین کاستن فشارهای داخلی و متحدان خارجی امریکا بر دونالد ترامپ مبنی‌بر چشم پوشی از ادامه‌ی حاکمیت بشار اسد در سوریه صورت گرفته است.
او تاکید کرده که حمله امریکا به پایگاه ارتش سوریه بیش از این که اقدام نظامی باشد، جنگ روانی و استراتیژیک برای فریب اذهان و پیامی برای متحدان بشار اسد از جمله ایران، روسیه و چین است. دبیر کل حزب اسلامی تبیان می‌افزاید: «اما جای شکی نیست که این حمله به بهانه واهی و ادعایی امریکاییان مبنی‌بر دفاع از حقوق بشر و اقدام علیه حاکمیتی که علیه مردمش، دست به حملات شیمیایی زده است، صورت گرفته و با ده‌ها موشک، پایگاه هوایی یی را مورد هدف قرار می‌دهد که از آن علیه تروریست‌ها اقداماتی صورت می‌گرفت.»
سیدعیسی حسینی مزاری تاکید کرده که او به نمایندگی از بخشی از شهروندان افغانستان، حملات هوایی امریکا علیه پایگاه ارتش سوریه را شدیدا محکوم می‌کند اما تاکید کرده که پاسخ «این همه جنایات» داده خواهد شد.
هم‌چنین اکبر قاسمی یک عضو مجلس نمایندگان نیز در برابر حمله هوایی امریکا به پایگاه ارتش سوریه واکنش نشان داده می‌گوید که با چنین حملاتی حاکمیت ملی سوریه توسط امریکا نقض شده است. او دولت افغانستان خواست تا در این زمینه موضع‌گیری کند.
سیدمهدی حسینی ساحل یک کاربر فیسبوک نیز به این حمله واکنش نشان داده و از آن به عنوان آغاز یک انقلاب نام برده است. او تاکید کرده که امریکا با این حمله خواسته توجه رقبای خود از جمله ایران و روسیه را به امتحان بگیرد. این کاربر فیسبوک می‌گوید که برای امریکا قتل غیرنظامیان مهم نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала