افزایش همکاری‌های تجاری قزاقستان با افغانستان

© Sputnik / Sergey Pyatakovافزایش همکاری‌های تجاری قزاقستان با افغانستان
افزایش همکاری‌های تجاری قزاقستان با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل اوف معاون سفارت قزاقستان در کابل اعلام کرده است این سفارت تلاش می کند تا تاجران افغان به سهولت بتوانند ویزه شان را دریافت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، خانجان الکوزی معاون اتاق های تجارت و صنایع کشور گفت: "این نشست به منظور تقویت و رشد تجاری میان افغانستان و قزاقستان برگزار شده تا بتوانیم در بخش های مختلف واردات و صادرات بحث کنیم".

وی افزود: "افغانستان و قزاقستان دارای روابط دیرینه تجاری بوده و کشور قزاقستان می تواند بدیل و جایگزین خوبی برای واردات کالاها و محصولات بی کیفیت پاکستانی در آینده برای کشور باشد".

آقای الکوزی از تجارت دو کشور نیز یاد کرد و گفت: "در حال حاضر ارزش مجموع تجارت سالانه میان دو کشور حدود ۴۳۷ میلیون دالر بوده که از این جمله میزان واردات افغانستان ۴۲۶ میلیون دالر و سهم صادارات کشور به قزاقستان به ۱۱ میلیون می رسد".

در همین حال، اسماعیل اوف معاون سفارت قزاقستان گفت: "این سفارت در کابل تلاش می کند تا تاجران به سهولت بتوانند ویزه شان را دریافت کنند".

اسکر ارینوف رییس سرمایه گذاری گزنیس نیز افزود: "ما تلاش داریم که همکاری های تجاری با افغانستان را گسترش دهیم تا بتوانیم از این طریق با تاجران افغان در تماس باشیم و صادرات و واردات را افزایش دهیم".

وی ادامه داد که همچو نشست ها به نفع دو کشور است و باعث می شود که در آینده های نزدیک همکاری دو کشور افزایش پیدا کند.

قابل ذکر است که اتاق و تجارت افغانستان و اتاق تجارت بین المللی قزاقستان در ماه حمل ۹۵ به منظور گسترش روابط تجارتی میان دو کشور، تفاهم نامه همکاری و ایجاد مرکز تجارتی را در کابل امضا کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала