برنامه‌های تروریستی شبکه حقانی خنثا شد

© Photo / فرقه عملیات‌های خاصهشت تروریست در کابل و بغلان بازداشت شدند
هشت تروریست در کابل و بغلان بازداشت شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: نیروهای امنیت ملی افغانستان با خنثاسازی برنامه‌های تروریستی شبکه حقانی از حمله انتحاری و تهاجم مسلحانه بالای دفتر والی پروان و هم‌چنین یک حمله تروریستی دیگر در ولایت ننگرهار جلوگیری کرده‌اند.

اداره امنیت ملی می‌گوید که این شبکه تروریستی تصمیم داشت تا با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری شده و چند فرد مهاجم بالای دفتر والی پروان در شمال کابل حمله کند. امنیت ملی می‌افزاید که شبکه حقانی اجرای برنامه یک حمله تروریستی دیگر را در ولایت ننگرهار نیز طرح کرده بود.
اداره امنیت ملی می‌گوید: «بدین منظور شبکه حقانی یک تن از اعضای خویش بنام وطن خان مشهور به حمزه منصور را در آن‌سوی خط فرضی دیورند موظف نموده بود تا حمله گسترده انتحاری و مسلحانه را بالای مقام ولایت پروان سازماندهی نماید.» وطن خان از جمله طراحان حملات انتحاری و تهاجمی شبکه حقانی به شمار می‌رود.»
اداره امنیت ملی از وطن خان به عنوان یکی از طراحان حملات انتحاری و تهاجمی شبکه تروریستی حقانی یاد کرده می‌افزاید که وی به منظور سازماندهی حملات تروریستی عازم کابل شده بود و قصد داشت پس از انجام حمله انتحاری و تهاجمی بالای دفتر والی پروان، حملات انتحاری و انفجاری دیگری را در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان طراحی و اجرا کند.
اداره امنیت ملی می‌گوید که وطن‌خان همرای یک همکار دیگرش با مقدار زیادی از سلاح و مهمات در ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است. به گفته این اداره، با بازداشت این تروریست، از دو حادثه خونین تروریستی در پروان و ننگرهار جلوگیری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала