چین 40 میلیون دالر برای ساخت مرکز فنی و حرفه ای افغانستان کمک می کند

© Sputnik / کسراعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان در آئین اجرای طرح ساخت مرکز آموزش های فنی و حرفه ای در کابل اعلام کرد که این مرکز با کمک 40 میلیون دالری چین ساخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «عبدالله عبدالله» روز چهارشنبه در این آئین افزود که هنرآموزان این مرکز در 20 رشته، آموزش های فنی و حرفه ای را فراخواهند گرفت.

اختلافات میان غنی و عبدالله ثبات افغانستان را متزلزل کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اختلافات میان غنی و عبدالله ثبات افغانستان را متزلزل کرده است

وی گفت که افغانستان در بخش های فنی و حرفه ای دارای کاستی  است و در شرایطی که صدها هزار نفر در این کشور بی کار هستند، ما کارگر فنی از کشورهای خارجی استخدام می کنیم.
رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که توسعه در کشورهائی مانند افغانستان، بدون راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای برای تربیت دانش آموزان و هنرآموزان در بخش های مختلف، ناممکن است.
عبدالله ، با قدردانی از کشور چین، افزود که پکن تاکنون کمک های قابل ملاحظه ای به افغانستان کرده است و وعده های این کشور به ما تنها روی کاغذ باقی نمانده است.
رئیس اجرائی افغانستان تاکید کرده چین در آینده نزدیک ساخت منازل ارزان قیمت را نیز در کابل و دیگر استان های این کشور آغاز خواهد کرد.
پیش از این نیز کشور چین، تجهیزات نظامی و خودروهای مجهز به دستگاه های بازرسی برای دروازه های ورودی کابل در اختیار افغانستان قرار داده بود.
چین همچنین یکی از شرکای تجاری افغانستان می باشد که براساس اظهارات سخنگوی اتاق تجارت این کشور مبادلات بازرگانی با چین به یک میلیارد دلار می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала