چرا آمریکا به پایگاه خود در شرق افغانستان حمله کرد؟

© AP Photo / Hani Mohammedچرا آمریکا به پایگاه خود در شرق افغانستان حمله کرد؟
چرا آمریکا به پایگاه خود در شرق افغانستان حمله کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که چند روز از حمله آمریکا با «مادر بمب‌ها» به ولایت ننگرهار افغانستان می‌گذرد همچنان برخی ابهام‌ها در مورد چرایی و هدف آن از سوی محافل مختلف سیاسی و رسانه‌ای مطرح می‌شود.

به گزارش اپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، قاضی نذیر احمد حنفی نماینده پارلمان افغانستان در کنفرانسی که از سوی نهضت اسلامی افغانستان برگزار شد، گفت: آمریکا و کشورهای غربی و شرقی تنها به دنبال منافع خود در افغانستان هستند و افغانستان امروز محل کشمکش‌های شرق و غرب شده است.
وی افزود: همان‌طور که در سال‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان، کشورهای غربی و شرقی به دنبال اختلاف در صفوف مهاجرین در افغانستان بودند امروز نیز در همین راستا قدم برمی‌دارند و امروزه نیاز مبرم مسلمانان تنها بیداری اسلامی بوده که به عقیده من این یک امر واجب برای مسلمانان است.
این نماینده پارلمان افغانستان گفت: بسیاری از امکانات مسلمانان امروزه متاسفانه در درگیری‌های میان مسلمین از بین می‌رود و غرب برای این که مانع گسترش اسلام در غرب شود از این درگیری‌ها حمایت می‌کند.
وی هم‌چنین با طرح این سؤال که چرا داعش با این که در نزدیکی جغرافیای سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل قرار دارد ولی با آن نمی‌جنگد و در دیگر کشورهای اسلامی دست به ناآرامی و جنگ می‌زند، تصریح کرد: بسیاری از امکانات و سرمایه‌های کشورهای اسلامی با توطئه و دسیسه‌های غربی‌ها نابود شد و غرب به دنبال فروش بیشتر تسلیحات خود به کشورهای اسلامی است.
قاضى نذیر احمد حنفى بر این عقیده است که کفار برای مسلمانان هرگز قدمی برنمی‌دارند و باید رهبران کشور های اسلامی به خود آمده و اتحاد میان آنها باید در اولویت نخست آنها قرار گیرد.
وی هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد که پایگاه‌هایی که طی روزهای گذشته از سوی آمریکا هدف قرار گرفته ساخته خودشان است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала