سفیر روسیه در کابل: ناتو در افغانستان هیچ دستاوردی ندارد

© Photo / کسراسفیر روسیه در کابل: ادعای حمایت ما از طالبان «واهی» است
سفیر روسیه در کابل: ادعای حمایت ما از طالبان «واهی» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل گفت که ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بوده است، اما این دو پدیده نسبت به گذشته در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، «الکساندر مانتیتسکی» روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود که امریکا و ناتو بعد از یک و نیم دهه مبارزه با تروریسم در افغانستان نتوانسته اند بر این پدیده پیروز شوند.
وی، از گروه طالبان به عنوان یک نیروی سیاسی یاد کرد و گفت که برای پایان یافتن بحران در افغانستان باید با طالبان گفت و گو شود.

روسیه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
مانتیتسکی: امریکا با متهم کردن روسیه، در تلاش توجیه ناکامی‌اش است

سفیر روسیه در کابل افزود، که مسکو از دولت قانونی افغانستان و برقراری صلح با مالکیت افغان ها حمایت می کند.
وی تصریح کرد:- "گفت و گو تنها راه حل مرتفع کردن مشکلات افغانستان است و بدون تردید دست یافتن به نتایج مورد نظر ناشی از گفت و گوها در کوتاه مدت حاصل نخواهد شد و نیازمند زمان است".
مانتیتسکی گفت، که در صورت تمایل دولت وحدت ملی افغانستان، مسکو حاضر است به عنوان میانجی، زمینه گفت و گوها میان طالبان و حکومت افغانستان را فراهم کند.
وی در عین حال افزود که روسیه از صلح گروه طالبان با دولت افغانستان در شرایطی حمایت می کند که این گروه رابطه خود را با القاعده قطع کند و قانون اساسی کشور خود را بپذیرد.
سفیر روسیه گفت، که در هر صورت روند صلح در افغانستان یک موضوع بین الافغانی است و افغان ها خود باید مسائل و مشکلات خود را حل کنند.
وی، انتشار برخی گزارش ها در باره ارتباط روسیه با طالبان را رد کرد و گفت، که نباید روابط مسکو و کابل تحت تاثیر تبلیغات منفی قرارگیرد و ملاک داوری ها باید اظهارات رسمی دستگاه های دیپلماسی دو کشور باشد.
این دیپلمات ارشد روس خاطر نشان کرد که شماری از دیگر کشورها از جمله امریکا، با طالبان ارتباط دارند، اما روسیه به دنبال برقراری رابطه با طالبان نبوده است.
سفیر روسیه در افغانستان، تحرکات گروه موسوم به جنبش اسلامی ازبکستان را که از مدت ها قبل با گروه داعش در افغانستان متحد شده است، یک تهدید جدی برای مسکو دانست و گفت که گروه داعش تلاش می کند از طریق شمال افغانستان به آسیای مرکزی نفوذ کند.
وی گفت که روسیه تمایل دارد برای مبارزه با مواد مخدر، تروریسم به ویژه گروه داعش با دولت افغانستان همکاری کند، اما امریکا تمایل ندارد که مسکو در مبارزه با داعش در افغانستان سهیم شود و این موضوع نگران کننده است.
مانتیتسکی در این نشست از توسعه روابط امنیتی و نظامی با افغانستان استقبال کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала