دانشجویان افغانستانی در بخش معادن و مدیریت آب در استرالیا آموزش خواهند دید

© REUTERS / AAP/Lukas CochAustralian Prime Minister Malcolm Turnbull reacts as he answers questions during a media conference in Parliament House, Canberra, Australia, November 22, 2016
Australian Prime Minister Malcolm Turnbull reacts as he answers questions during a media conference in Parliament House, Canberra, Australia, November 22, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر استرالیا در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان موافقت کرد که دانشجویان افغانستانی را در بخش های معادن، مدیریت آب، اجرای طرح ها و بهداشت و درمان آموزش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز سه  شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، که ملکم ترنبل در دیدار با محمد اشرف غنی گفت، که می خواهد بین دانشگاه های افغانستان و  استرالیا ارتباط برقرار شود و پس از بازگشت از سفر خود این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

Australian Prime Minister Malcolm Turnbull - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر استرالیا در یک سفر غیر منتظره از عراق و افغانستان دیدن کرد

استرالیا در چارچوب ماموریت قاطع ناتو در افغانستان 2700 نیروی نظامی در این کشور دارد.
وی، نسبت به حادثه تروریستی و کشته شدن شمار زیادی از سربازان ارتش در در مقر لشکر «209 شاهین» در ولایت بلخ، با دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.
گزارش دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان اضافه کرده است، که هر دوطرف در این دیدار درباره لزوم افزایش همکاری ها و گسترش روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهوری افغانستان نیز استرالیا را دوست با پیشینه افغانستان دانسته و از همکاری های «کانبرا» در بخش های مختلف با این کشور ابراز قدردانی کرد.
نخست وزیر استرالیا روز گذشته در رأس یک هیأت بلندپایه وارد افغانستان شده و قرار است با برخی مقام های دیگر این کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала