ولسوالی غورماچ از طالبان پس گرفته شد

© Photo / وزارت داخلهولسوالی غورماچ از طالبان پس گرفته شد
ولسوالی غورماچ از طالبان پس گرفته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک ضد حمله نیروهای امنیتی، مرکز ولسوالی و فرماندهی پلیس ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب از دست طالبان پس گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری صدای افغان(آوا)، اعضای شورای ولایتی فاریاب می گویند که مرکز ولسوالی و ساختمان فرماندهی پلیس غورماچ، ساعت سه بامداد امروز به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود، اما نیروهای امنیتی ساعت ۷ صبح امروز(۱۱ ثور)، در یک ضد حمله طالبان مسلح را از مرکز ولسوالی غورماچ عقب رانده و کنترول مرکز ولسوالی و فرماندهی پلیس این ولسوالی را دوباره به دست گرفتند. 
عبدالاحد ایلبیک، معاون شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: نیروهای امنیتی کشور بعد از چهار ساعت جنگ، فقط مرکز ولسوالی و ساختمان فرماندهی پلیس این ولسوالی را از کنترول طالبان مسلح خارج کرده اند و دیگر مناطق این ولسوالی هنوز هم در دست طالبان است. 
او می گوید، حضور نیروهای امنیتی در این ولسوالی کمرنگ است و آن ها فقط موفق به پس گیری مرکز ولسوالی و فرماندهی پلیس این ولایت شده اند. 
وی افزود، هنوز هم نیروهای امنیتی نتوانسته اند ولسوالی غورماچ را کاملا پاک‌سازی کنند و حضور طالبان پررنگ می باشد. 
عبدالاحد ایلبیک، معاون شورای ولایتی فاریاب گفت: ارقام دقیق تلفات وارده شده به دو طرف هنوز معلوم نیست. 
این در حالی است که همزمان با شروع عملیات بهاری طالبان، این گروه حملات و تحرکات خود در ولایت فاریاب را شدت بخشیده و توانستند بامداد امروز مرکز ولسوالی غورماچ را تصرف کنند، اما مرکز این ولسوالی دوباره پس گرفته شد. ولسوالی های غورماچ در طول سال های گذشته، بارها میان طالبان و نیروهای امنیتی دست به دست شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала