مطرح کردن عملیات بهاری طالبان با هیئت پاکستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مطرح کردن عملیات بهاری طالبان با هیئت پاکستان
مطرح کردن عملیات بهاری طالبان با هیئت پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید در سفر هیئت پارلمانی پاکستان، اعلام عملیات بهاری طالبان از خاک آن کشور را با آنان مطرح کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه پرس، روز شنبه هیئت پارلمانی پاکستان به رهبری ایازالحق، رییس پارلمان آن کشور به کابل سفر کرده ضمن دیدار با نماینده‌گان پارلمان افغانستان، با رییس جمهور غنی نیز دیدار و گفت‌گو کردند.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه(۱۰ ثور) در نشست شورای وزیران گفت که این هیئت تقریبا از تمام مردم پاکستان نماینده‌گی می‌کرد و پیام آنان از طرف مردم پاکستان پیام تحکیم و بهبود روابط بود.

آقای عبدالله گفت احترام به حاکمیت ملی و استقلال کشور ما همه جز اصولی‌ست که در این راستا هیئتی که آمده بود، تاکید داشتند.

در همین حال رییس اجرایی گفت روزهای اخیر طالبان آغاز عملیات بهاری‌شان را آغاز کردند و این هم یکی از نکاتی بود که ما در صحبت‌های خود با هیئت پارلمانی پاکستان مطرح کردیم که وقتی از داخل یک کشور آغاز عملیات علیه کشور هم‌سایه اعلام می‌شود، طبعا کشور همسایه توقع دارد.

هرچند مطرح‌کردن این مسئله از سوی حکومت افغانستان تازه‌گی ندارد و به ویژه حکومت وحدت ملی، از دوسال به این‌طرف پی‌هم انگشت انتقادش طرف پاکستان بوده‌است.

عبدالله گفت این نکته را ما تاکید نکردیم که همه مشکلات ما ملامتی‌اش را بالای یک کشور بی‌اندازیم اما در عین حال مسایل امنیتی مسایل بسیاری اساسی است.

هم‌چنان رییس اجرایی گفت که طالبان عملیات بهاری را اعلام کردند که این عملیات تروریستی چیز تازه‌یی نبود اما در حقیقت بار دیگر نشان دادند که معتقد به صلح نیستند.

 

این در حالی‌ست که گروه طالبان روز جمعه با اعلام عملیات بهاری‌شان، حمله‌های‌شان را در شماری از بخش‌های کشور افزایش دادند و حتا موفق شدند ولسوالی زیباک ولایت بدخشان را نیز به تصرف‌شان در آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала