ناتو می خواهد سربازان اش را در افغانستان افزایش دهد

© AFP 2023 / John Macdougallناتو می خواهد سربازان اش را در افغانستان افزایش دهد
ناتو می خواهد سربازان اش را در افغانستان افزایش دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو گفته است که کشورهای عضو ممکن شمار سربازان شان را در افغانستان افزایش بدهند و قرار است در ماۀ جون دراین باره تصیم بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکُل ناتو در گفت‎وگویی با یک روزنامه‎یی آلمانی "ولت ام زونتاگ" گفته است که کشورهای عضو ناتو ممکن شمار سربازان شان را در افغانستان، افزایش بدهند تا در کار مبارزه با هراس‎افگنی نیروهای امنیتی افغان، یاری کنند.

وی افزوده است که کشورهای عضو پیمان ناتو در ماۀ جون سال روان میلادی دربارۀ احتمال افزایش نیروهای‎شان در افغانستان، تصمیم خواهند گرفت.

این درحالی‎ست که به تازه‎گی ۳۰۰ تن از نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا به ولایت هلمند بازگشتند که بیشتر نقش آموزشی و مشوره‌دهی نیروهای امنیتی افغان را به دوش خواهند داشت.

هم اکنون حدود ۱۳ هزار سرباز ناتو در چارچوب مأموریت حمایت قاطع به منظور آموزش و مشوره‎دهی به نیروهای امنیتی کشور، مصروف‎اند.

مأموریت جنگی ناتو در پایان ۲۰۱۴ میلادی به گونۀ رسمی پایان یافت، اما افزایش فعالیت شورشیان در بخش‎های مختلف افغانستان باعث شده است که شمار نیروهای خارجی دوباره در بخش‎‏های مختلف کشور به ویژه هلمند به منظور آموزش نیروهای امنیتی، جا به جا شوند.

پیش از این، جنرال جان نیکلسن، فرمانده مأموریت حمایت قاطع و نیروهای امریکایی در افغانستان در نشستی در کانگرس امریکا خواستار چند هزار نیروی تازه نفس به افغانستان شد.

از سوی هم، گزارش‌های وجود دارند که وزارت دفاع امریکا گزینۀ احتمالی فرستادن ۳ تا ۵ هزار سرباز را به افغانستان زیر کار گرفته است. گفته می‌شود که این نیروهای نیز برای آموزش و مشوره‎دهی نیروهای امنیتی کشور و انجام مأموریت مبارزه با "تروریزم"، فرستاده خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала