امریکا داعش و طالبان را در افغانستان حمایت می کند

© AP Photo / Allauddin Khanامریکا داعش و طالبان را در افغانستان حمایت می کند
امریکا داعش و طالبان را در افغانستان حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نمایندگان مجلس با انتقاد تند از افزایش ناامنی‌ها در کشور می گویند که مسوول تمامی بدبختی‌ها در کشور امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارسی. رو، یک عضو مجلس نمایندگان می گوید که امریکا در افغانستان منافع استراتیژیک خود را دنبال می کند و بر همین اساس گروه‌های داعش و طالبان را حمایت می کند.
این عضو مجلس تاکید دارد که اگر امریکا بخواهد در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند ناامنی‌ها را در افغانستان کنترل می کند، ولی امریکا با دولت و مردم افغانستان صادقانه برخورد نمی کند.
محمد سرور عثمانی فراهی یک عضو مجلس که در مورد موثریت استقرار دوباره جنگنده‌های اف۱۶ امریکایی در افغانستان گفت: در واقعیت امر، مسوول تمامی نا آرامی‌های افغانستان امریکا است. داعش و طالبان را امریکا حمایت می کند ولی اردوی ملی افغانستان را تقویت نمی کند.
فراهی افزود، امریکا در افغانستان اهداف استراتیزیک درازمدت دارد و بر همین اساس وضعیت موجود(ادامه ناامنی‌ها) را در افغانستان حفظ می کند، اگر اینطور نیست باید مراکز تروریستی را در داخل خاک پاکستان هدف قراردهد و کار آنان را تمام کند.
او تاکید کرد که پای امریکا در تمامی جنایاتی که در سطح جهان رخ می دهد دخیل است.
فراهی در مورد استقرار جنگنده‌های اف۱۶ امریکایی در افغانستان گفت، تا زمانیکه نتیجه ای در کنترل ناامنی ها در کشور لمس نشود، مفیدیت این جنگنده‌ها قابل تایید نیست؛ زیرا استفاده این جنگنده‌ها در جنگ و پرواز آن در اختیار امریکایی‌ها است.
به گفته او، نیروهای امریکایی در بسیاری اوقات، زمانیکه از نیروهای امنیتی افغانستان کوردینات می گیرند نیز هدف را نمی زنند و جاهای دیگر را بمبارد می کنند، بخاطریکه نمی خواهند طالبان از بین بروند و نا آرامی‌ها خاتمه یابد.
این عضو مجلس تاکید دارد، اگر امریکا واقعأ می خواهد در مبارزه با تروریزم در افغانستان پیروز شود، باید نیروهای امنیتی افغان را مطابق به توافقنامه امنیتی تقویت و تجهیز کند.
دو روز پیش نیروهای حمایت قاطع در کابل اعلام کرد که جنگنده‌های اف۱۶ امریکایی دوباره در افغانستان مستقر می شوند.
وزارت دفاع افغانستان نیز از استقرار این جنگنده‌ها استقبال کرده و آن را در سرکوب هراس افگنی در افغانستان مهم خوانده است.
امریکا و ناتو در توافقنامه امنیتی با افغانستان وعده کرده اند که نیروهای هوایی افغانستان را تجهیز می کنند؛ اما تاهنوز به جز از چند چرخبال‌ ام دی ۳۵ و سوپرتوکانو که موثریت چندانی در جنگ ندارند، دیگر کمکی به نیروهای هوایی افغانستان نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала