جنرال رازق نظامیان پاکستان را از استفاده گزینه نظامی در برابر این کشور هشدار داد

عضو شوید
دومین نشست نظامیان افغان و پاکستانی برای حل تنش‎ها میان مرزبانان دو کشور، امروز در سپین‎بولدک برگزار شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس کندهار، در دومین نشست با نظامیان پاکستان، به آنان هشدار داده‎است که اگر گفت‎‎وگو‎ها نتیجه‎ای در پی نداشته باشد، مرزبانان افغان ناگزیر خواهند بود که از گزینه‎ی نظامی کار بگیرند.

دومین نشست نظامیان افغان و پاکستان، روز یک‎شنبه (۱۷ ثور) در نقطه‎ی صفری میان دو کشور در سپین‎بولدک، برگزار شد.

دراین نشست، نظامیان افغان و پاکستانی به توافق رسیده‎اند که یک هیئت فنی متشکل از نمایندگان دو طرف، بررسی کند که آیا منطقه‎ی لقمان، مربوط پاکستان می‎شود یا افغانستان.

این هیئت مکلف است تا در جریان یک هفته، نتایج بررسی‎‎هایش را اعلام کند.

جنرال فرید احمدی که ریاست هئیت افغانستان را به عهده دارد، به طلوع نیوز گفته است: "هدف آمدن ما این‎است که آتش بس اعلان شود و در هر دو سو، مردم ملکی به خانه‎هایشان برگردند، هم‎چنان مشکل از راه گفت‎‌وگو حل شود".

از سویی دیگر، فرمانده پولیس کندهار می گوید که نظامیان پاکستان، کار سر شماری را تا پایان بررسی کمیسیون مشترک دو کشور، باید متوقف سازند.

جنرال عبدالرازق ، هشدار می‎دهد که اگر نظامیان پاکستان به سرشماری در روستای لقمان، ادامه بدهند در برابر آنان ازگزینه‎ی نظامی کار گرفته خواهد شد.

وی دراین باره گفت: "اگر پاکستان خلاف فیصله عمل کند، ما هم مجبوریم عکس العمل نشان دهیم اما خواهش ما این‎‎است که مشکل از راه گفت‌وگو حل شود".

درهمین‏حال، باشنده‏گان سپین بولدک می‎گویند که بسته شدن گذرگاه‎ی مرزی سپین بولدک، آنان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

درگیری میان نیروهای مرزی افغان و نظامیان پاکستان، روز جمعه پس از آن آغاز شد که به گفته‎ی پولیس کندهار، نظامیان پاکستانی از بهر راه‎اندازی سرشماری، داخل خاک افغانستان شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала