۴ میلیارد دالر افغانستان را از منابع داخلی برق خود کفا می کند

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر بند برق آبی نغلو
بند برق آبی نغلو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب افغانستان می‌گوید، که برای رسیدن به انرژی پایدار، دولت افغانستان به ۴ میلیارد دالر بودجه نیاز دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، وزیر انرژی و آب که در محفلی به مناسبت هفته (انرژی تجدید پذیر) در کابل صحبت می‌کرد گفت، که دولت افغانستان از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دالر را برای خریداری برق وارداتی پرداخته است.

تولید اضافی انرژی برق در کریمیه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش صادرات برق تاجیکستان به افغانستان

آقای عثمانی می‌گوید، که برق وارداتی از کشورهای همسایه هزینه هنگفت نیاز دارد و از این رو دولت افغانستان باید تلاش ورزد تا با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در جهت خودکفایی برق گام‌های عملی بردارد.

وزیر آب و برق می‌گوی،د جلب توجه سکتور خصوصی و سرمایه‌گذاری روی منابع داخلی باعث می‌شود که افغانستان به انرژی پایدار برسد و از هدر رفتن سرمایه‌ی هنگفت نیز جلوگیری شود.

به گفته وزیر آب و برق، کشورهای که به افغانستان برق صادر می‌کنند برخلاف تعهد اولیه‌ی شان هرسال قیمت برق را افزایش می‌دهند و هرسال ۲۰ فیصد در قیمت برق وارداتی افزوده می‌شود.

براساس معلومات وزیر انرژی و آب، در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت در عرصه انرژی تجدید پذیر در کابل فعالیت دارند و تلاش می‌ورزند که با سرمایه‌گذاری روی منابع داخلی کشور،میزان تولید برق در داخل را افزایش داده و گام‌های جدی را در راستای خودکفایی انرژی بردارند.

گفتنی است که اکنون ۵۲ درصد برق داخلی افغانستان از منابع انرژی تجدیدپذیر تهیه می‌شود که از این میان ۸ درصد تمام تولیدات انرژی توسط دستگاه‌های تولید برق  آبی کوچک و یا دستگاه‌های تولید برق آفتابی تامین می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала