حقوق ماهانه صبغت الله مجددی مبلغ 272 هزار افغانی است

© Photo / ارگحقوق ماهانه صبغت الله مجددی مبلغ 272 هزار افغانی است
حقوق ماهانه صبغت الله مجددی مبلغ 272 هزار افغانی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با آن که ریاست صبغت الله مجددی بر مجلس سنا به پایان رسیده و به جای او فضل الهادی مسلمیار، رییس این مجلس شده است و از سوی دیگر، آقای مجددی دیگر در نشست های این مجلس شرکت نمی کند، اما ماهانه مبلغ 272 هزار افغانى معاش او و چهار محافظ، يک راننده و يک دستیار، در هفت سال گذشته پرداخت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، داکتر فیصل سمیع، معاون منشی مجلس سنا، با بیان این مطلب به آژانس خبرى پژواک گفته است که صبغت الله مجددى، از حدود هفت سال به اين طرف و بعد از آن که به جای او، فضل هادی مسلميار، رييس اين جرگه شده است، بنابر مشکلات در نشست های عمومی و کمیسیون های جرگه شرکت نکرده است.

اما او توضیح بیشتری در مورد آنچه مشکلات آقای مجددی عنوان کرده، نداد.

معاون منشی مجلس سنا می گوید که هر عضو شورای ملی، ماهانه مبلغ دوصد هزار افغانی معاش ماهوار دارد و ماهانه72 هزار افغانى براى چهار محافظ، يک راننده و یک دستیار هر عضو شوراى ملى پرداخت مى شود. بر این اساس، در هفت سال، برای معاش صبغت الله مجددى، چهار محافظ، يک راننده و يک دستيار او، بيش از 22 ميليون و 800 هزار افغانى پرداخت شده است.

اما فیصل سمیع خاطرنشان کرد که هفته گذشته، هیأت اداری و کمیته رؤساى مجلس سنا فیصله کرد که بعد از این، معاش و امتیازات هر عضو مجلس که بیش از یک ماه و بدون کدام عذر شرعی و سفر رسمی، غیبت داشته باشد، قطع شود.

این در حالی است که صبغت الله مجددی در حال حاضر علاوه بر عضویت در مجلس سنا، مسوولیت کمیسیون حل منازعات را نیز برعهده دارد و برخی منابع که نخواستند نام شان گرفته شود، به پژواک گفته اند که آقای مجددی علاوه بر معاش و امتیازات مجل سنا، از امتيازات کمیسیون حل منازعات و امتیازاتى که برای رؤساى جمهور پيشين داده می شود نیز استفاده می کند، اما میزان این امتیازات مشخص نیست.

این در حالی است که سید اختیار سباوون، سخنگو و مسوول مطبوعاتی جبهه نجات ملی به رهبری صبغت الله مجددی، می گوید که ایشان علاوه بر این که در هفت سال گذشته معاش خود را به جمعیت هلال احمر افغانی کمک کرده، در زمانی که ریاست مجلس سنا را برعهده داشت نیز معاش خود را به این جمعیت کمک می کرد.

اما محمد ميران صداقت، سخنگوى جمعيت هلال احمر افغانى گفته است که صبغت الله مجددى، تنها در زمانى که رياست مجلس سنا را بر عهده داشت، معاش سه ماهه خود را به اين جمعيت کمک کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала