وزارت داخله در قانون پولیس تغییرات می‌آورد

© Wikipedia / Umiami91وزارت داخله در قانون پولیس تغییرات می‌آورد
وزارت داخله در قانون پولیس تغییرات می‌آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله تلاش دارد با تغییر قانون پولیس، راه را برای مبارزه مؤثرتر با جرایم باز کند. به باور نهادهای امنیتی با تغییر شرایط و شیوه‌های جدید جرم از سوی تروریستان و مجرمین، قانون پولیس نیز باید تغییر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مرکز، نهادهای مختلف دولتی مانند وزارت داخله، لوی سارنوالی، وزارت عدلیه و کمیسیون مستقل حقوق بشر نظرات شان را در رابطه به تغییر قانون پولیس در یک کنفرانس در کابل ارایه کردند.

تاج محمد جاهد وزیر داخله در این کنفرانس که امروز یک شنبه برگزار شده بود تاکید کرد که قانون پولیس باید براساس نیازمندی‌های امروزی تغییر کند: "برخی از قوانین نافذه در بخش نظامی، سال‌های زیادی از عصر و شرایط آن گذشته است. از این رو با تغییر اوضاع و شرایط افغانستان، این قوانین باید با اوضاع و شرایط امروزی منطبق گردند و تغییراتی در آن آورده شود".

وظیفه اصلی پولیس تطبیق قانون و برقراری امن و نظم در جامعه است؛ اما در حال حاضر ماموران پولیس در سنگرهای داغ نبرد با مخالفین مسلح دولت می‌جنگند. مقامات وزارت داخله بارها تاکید کرده‌اند که وظیفه اصلی پولیس باید به آن‌ها سپرده شود.

در این کنفرانس تاکید شد که سطح پایین سواد یکی از چالش‌های اصلی در برابر پولیس است و تا زمانی که پولیس باسواد نشود، قانون به درستی تطبیق نخواهد شد.

برخی از اشتراک کنندگان بر محو فساد در صفوف پولیس تاکید کردند و گفتند وظیفه پولیس مبارزه با فساد است ولی تا زمانی که پولیس خود فاسد باشد، مبارزه با فساد ناممکن است. سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی نیز یکی از ضعف‌های پولیس خوانده شد و تاکید شد که باید جلو این پدیده گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала