سخنگوی طالبان ادعای حزب گلبدین را رد کرد

© Flickr / newsonlineسخنگوی طالبان ادعای حزب گلبدین را رد کرد
سخنگوی طالبان ادعای حزب گلبدین را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان ادعای حزب اسلامی حکمت‌یار مبنی بر تماس این حزب با برخی از حلقات در میان‌شان را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، قریب‌الرحمان سعید، مسؤول کمیتۀ فرهنگی حزب اسلامی به رسانه‌ها گفت که شماری از رهبران سیاسی گروه طالبان برای پیوستن آنان به صلح، با این حزب در تماس اند.

آقای سعید به بی‌بی‌سی گفت که پس از اظهارات حکمت‌یار در سخن‌رانی‌اش در ارگ که طالبان را برادر خطاب کرد و از آنان برای پیوستن به روند صلح دعوت نمود، شماری از رهبران سیاسی طالبان با گلبدالن حکمت‌یار در تماس شدند.

او تماس با گروه طالبان را در سطح بالا یاد کرده و افرادی که در تماس هستند را با صلاحیت عنوان نموده گفت که این رهبران طالبان در بارۀ اعادۀ حقوق‌شان و بعضی تضمین‌ها با رهبری حزب اسلامی صحبت کرده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی گفت که ما این ادعا را شدیدا رد می‌کنیم و هیچ تماسی گرفته نشده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید نباید اعضای حزب اسلامی در این رابطه پروپاگندهای بی‌جا و دور از حقیقت نمایند و مسؤولان حزب اسلامی نباید از پالیسی امارت اسلامی استفادۀ بد کنند.

در اعلامیه گفته شده، موقف حزب اسلامی این است که به خاطر دشمن سلاح بر زمین گذاشتن و برای آنان در تحقق اهداف‌شان هم‌کاری کردن، شرعا ناجایز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала