تجمع اعتراضی هواداران جنبش روشنایی در واشنگتن

© Photo / کسراجنبش روشنایی خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حادثه روزشنبه شد
جنبش روشنایی خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حادثه روزشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار زیادی از اعضا و هوادارانش جنبش روشنایی در قلب امریکا در مقابل بانک آسیایی در اعتراض به تغییر مسیر خط برق توتاپ تجمع اعتراض کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، این اعتراض دیروز دوشنبه (۲۲ می) در واشنگتن در مقابل دفتر بانک آسیایی صورت گرفت و شمار زیادی از هواداران و اعضای جنبش روشنایی از امریکا و دیگر کشورها در این گردهمایی اعتراضی شرکت کردند و همزمان با این اعتراض طوفان تویتری نیز از  سوی هواداران و اعضای جنبش در افغانستان و کشورهای جهان به راه انداخته شد.

بانک آسیایی تمویل کننده اصلی پروژه خط انتقال  برق ۵۰۰ کیلوولت توتاب  می‌باشد.

جنبش روشنایی خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حادثه روزشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان
جنبش روشنایی روز چهارشنبه در بروکسل تظاهرات برگزار می کند

جنبش روشنایی سال گذشته زمانی که کابینه دولت افغانستان در نهم ثور  مسیر انتقال خط برق ۵۰۰ کیلوولت توتاپ را بجای  بامیان از سالنگ تایید،  بوجود آمد.

اعضای رهبری این جنبش می‌گویند، مسیر این خط برق در ماستر پلان برق افغانستان و نیز با در نظر داشت ارزیابی شرکت فیشنر از بامیان تعیین شده بود اما کابینه و شرکت برشنا آنرا تغییر داده از سالنگ تایید کرده است.

یک سال پیش جنبش روشنایی دو تظاهرات گسترده را در کابل برگزار کرد که در تظاهرات دوم اسد حمله انتحاری صورت گرفت و ۸۶ تن از اعضای برجسته این جنبش جان باختند و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

اعضای این جنبش در خارج از کشور در اکثریت نشست هایی در باره افغانستان که سران حکومت شرکت می‌کنند تظاهرات و تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала