در نخستین روز رمضان در نتیجه یک انفجار در خوست 18 تن شهید شدند

© REUTERS / Omar Sobhaniدر نخستین روز رمضان در نتیجه یک انفجار در خوست 18 تن شهید شدند
در نخستین روز رمضان در نتیجه یک انفجار در خوست 18 تن شهید شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله تایید کرده است که در انفجار یک موتر بمبگذاری شده در شهر خوست دستکم 18 نفر شهید و 6 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری جمهور، حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (شنبه ۶ جوزا) انفجاری در "ایستگاه کابل" در مرکز شهر خوست روی داد.
مبارزمحمد زدران، سخنگوی والی خوست با تایید این انفجار گفته است که این رویداد، ناشی از انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده بود اما هنوز مشخص نیست که این انفجار انتحاری بوده یا با دستگاه کنترل از دور منفجر شده است.
آقای زدران گفت که نیروهای امنیتی در این مورد تحقیق می‌کنند.
وی بیان داشت که این انفجار تلفاتی در پی داشته است اما او درباره شمار تلفات آمار نداد.
در همین حال گل‌محمددین محمدی، سرپرست اداره صحت خوست گفته که اجساد 14 نفری که در این انفجار شهید و همچنین 8 نفر زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
اما نجیب الله دانش سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه فیسبوک خود نوشته است که بر اثر این انفجار 18 نفر شهید و 6 تن دیگر زخمی شده اند.
تا حال هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
این انفجار در حالی در اولین روز ماه مبارک رمضان به وقوع می پیوندد که دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، محمد اشرف غنی رییس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی در پیام‌های جداگانه از گروه‌های شورشی خواسته اند که به احترام ماه رمضان دست از حملات نظامی بردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала