هوادارن جنرال دوستم: ارگ و شورای امنیت علیه دوستم دسیسه ساخته اند

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoارگ و شورای امنیت علیه دوستم دسیسه ساخته اند
ارگ و شورای امنیت علیه دوستم دسیسه ساخته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود دو هزار تن از هواداران جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری با گردهم آمدن در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، از برخورد ریاست جمهوری با رهبر جنبش اسلامی افغانستان انتقاد کرده و می گویند که برخى حلقات در داخل حکومت با ساختن دسیسه علیه جنرال دوستم، صلاحیت های قانونی وی را سلب کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری پژواک، هواداران جنرال دوستم در ولایت فاریاب ادعا کردند که حکومت با استفاده از کمک ها و امکانات جامعه جهانی، در صدد حذف ترک‌تباران افغانستان از صحنه سیاست است.

عبدالاحد ایلبیک، معاون شورای ولایتی فاریاب و از هواداران جنرال دوستم در این گردهمایی گفت: "ارگ و شورای امنیت علیه معاون اول ریاست جمهوری دسیسه ساختند، صلاحیت های قانونی وی را سلب نمودند، اکنون در تلاش آن اند که با حمایت از عده یی افراد خود فروخته و منفور نقش حزب جنبش را تضعیف کرده، زمینه را برای گسترش نفوذ قبیله گرایی و تک قومی فراهم سازند".

ایلبیک ادعا کرد که شمارى از افراد متعصب با استفاده از کمکهای جامعه جهانی که برای مبارزه با تروریزم، تأمین صلح و بازسازی افغانستان صورت می گیرد؛ در صدد تسلیح و تجهیز مخالفان مسلح و سرکوب سایر ملیت های کشور هستند.

از سوی دیگر، مولوی گل احمد لطفی، معاون ریاست حج و اوقاف فاریاب نیز به برخی تلاش ها برای سرکوب ترک تباران افغانستان اشاره کرده، گفت: "جنرال دوستم تا ابد زنده نمی ماند؛ اما هزاران جنرال دوستم دیگر را تربیت کرده که از بازماندگانش حمایت و راه او را ادامه دهند، کسانی که تحت نام جنبش نوین می خواهند سر بالا کنند، جای پایی در بین ملت ترک تبار ندارند".

این درحالی است که جنرال عبدالرشيد دوستم جمعه ٢٩ ثور برای آنچه انجام معاينات صحي خوانده شد، عازم كشور تركيه گرديد.

سخنگوی معاون اول ریاست جمهوری و همچنین سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می گویند که جنرال دوستم برای تداوی به ترکیه رفته و دوباره به کشور برخواهد گشت. پیش از این شایعاتی وجود داشت که در پیوند به پرونده احمد ایشچی، به جنرال دوستم پیشنهاد شده که به کشور ترکیه تبعید شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала