والی پیشین غزنی از داعش حمایت میکند

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلاش والی پیشین غزنی برای رهایی سخنگوی داعش با استفاده از حملۀ مسلحانه

موساخان اکبرزاده، والی پیشین ولایت غزنی تصمیم گرفته تا با راه‌اندازی یک حملۀ مسلحانه سخن‌گوی گروه داعش را از بند امنیت ملی نجات دهد.

اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، مدارکی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است و آن نشان می‌دهد که والی پیشین غزنی عبدالقادر واحدی را که مشاورش نیز بوده و زمستان سال گذشته به اتهام‌سخنگوی گروه داعش گرفتار گردید از زندان امنیت ملی آزاد سازد.

به گزارش روزنامۀ اطلاعات روز، بر بنیاد این اسناد فرمان‌دهی پولیس ولایت غزنی به ریاست امنیت ملی این ولایت مکتوبی را فرستاده و از برنامۀ حملۀ موساخان اکبرزاده که می‌خواسته بالای موتر حامل عبدالقادر واحدی که در توقیف امنیت ملی بود خبر داده و گفته‌است که افراد والی تصمیم داشته‌اند واحدی را در مسیر شفاخانه از بند امنیت ملی نجات اختطاف کنند.

در نامۀ پولیس غزنی به امنیت ملی نوشته شده‌است:" اطلاع واصله از یک منبع رسمی حاکی‌ست که اسامی عبدالقادر واحدی ولد عبدالجلال، باشندۀ اصلی فریدالدین خیل ولسوالی اندر ولایت غزنی که سخنگوی داعش می‌باشد، افراد والی ولایت غزنی پلان دارند که به بهانۀ مریضی از مسیر محبس ولایت غزنی الی شفاخانۀ ملکی ولایت حمله نمایند و عبدالقادر نام را اختطاف کنند.

عبدالقادر واحدی که خودش را سخن‌گوی گروه داعش در افغانستان معرفی می‌کرد در ماه دلو سال گذشته بازداشت گردید و هم‌چنان یادآور شد که در سال ۳۱۹۱ مشاور موساخان اکبرزاده، والی پشین غزنی بوده‌است.

او چندین بار به عنوان سخن‌گوی گروه داعش در افغانستان با رسانه‌ها صحبت کرده بود و اعلامیه‌های گروه دولت اسلامی نیز توسط او نشر می‌گردید    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала