احمد ضیاء مسعود: خواست ما ایجاد حکومت موقت است

© Sputnikاحمد ضیاء مسعود: خواست ما ایجاد حکومت موقت است
احمد ضیاء مسعود: خواست ما ایجاد حکومت موقت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمد ضیاء مسعود نمانیده خاص پیشین رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب در خیمه تحصن گفت: تظاهرات تا زمانی ادامه خواهد یافت که حکومت موقت تشکیل شود.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ضیاء مسعود، نمایندۀ خاص پیشین رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومت داری خوب، عصر روز گذشته همراه با امید ذوالفقار و جاوید کوهستانی به جمع معترضان پیوستند.
آقای مسعود گفت: تا زمانی که سران حکومت وحدت ملی استعفاء ندهند و حکومت موقت اعلام نشود، این اعتراضات ادامه خواهد داشت.
در حال حاضر صدها تن از معترضان در خیمه تحصن که در چهار راهی شپرپور در نزدیکی شفاخانۀ ایمرجنسی کابل بر پا شده است، حضور دارند.
تظاهرات ضد دولتی در واکنش به حمله تروریستی روز چهارشنبه در که در نتیجه آن حدود 100 تن کشته و بیش از 500 تن زخمی و حدود 70 نفر دیگر مفقود گردیدند، از صبح روز جمعه آغاز گردید. معترضان در طول تظاهرات شعارهای مرگ بر غنی ،عبدالله و حکمتیار- استعفا استفعا سر میداند. یکی از اشتراک کنندگان این تظاهرات به اسپوتنیک گفت: حکومت وحدت ملی ناکاره است و توان تامین امنیت را ندارد.
مظاهره کنندگان از سراسر کابل به هدف رسیدن به ارگ ریاست جمهوری در چهار راهی زنبق محل انفجار مرگبار روز چهارشنبه تجمع نموده و در زمان ورود به سرک ارگ ریاست جمهوری با موانع پولیس ملی روبرو شده و در نتیجه درگیری بین آنها آغاز گردید.
پس از آن پولیس و نیروهای امنیتی برای پراگنده نمودن مظاهره کنندگان از گاز آشک آوار، شلیک آب و فیرهای هوایی نمودند.
یکی از معترضان به اسپوتنیک گفت: در نتیجه شلیک مستقیم نیروهای امنیتی 7 تن از جمله سالم پسر محمد علم ایزدیار معاون ولسی جرگه کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.
اکنون این تظاهرات ادامه و خیمه تحصن در چهار راهی شپرپور بر پا است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала