انورالحق احدی خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی: ما خواستار استعفا شما هستیم

© Sputnik / Zuhal Sarhadاحدی افغانستان
احدی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جبهه ملی نوین افغانستان در ارتباط با ناامنی‌های اخیر کابل گفت: رهبران حکومت حتی توان برقراری امنیت را نداشته و لذا خواستار استعفای «غنی» و «عبدالله» هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، انورالحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان در یک نشست مطبوعاتی اظهار کرد: حکومت افغانستان در تامین امنیت مردم ناتوان بوده و وعده‌های اشرف‌غنی در اجرای اصلاحات در ارگان‌های امنیتی عوام‌فریبی بیش نیست.

احدی: حکومت‌داری با دوام بحران روبروست

وی ادامه داد: به نام وحدت ملی حکومتی تشکیل داده‌ و روی کار آمده‌اند در حالی که حتی توان برقراری امنیت را هم ندارند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان با تاکید بر اینکه رهبران حکومت فقط سبب اتلاف وقت مردم در وعده و وعیدهای پوچ امنیتی شده‌اند، گفت: ما خواستار استعفای «اشرف‌غنی» و «عبدالله» هستیم.

احدی با اشاره به تظاهرات روز جمعه کابل یادآور شد: تظاهرات حق هر شهروند است و ما زورگویی حکومت در برابر معترضان را تقبیح کرده و خواهان محاکمه عاملان شلیک بر معترضان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جبهه ملی نوین افغانستان از رهبران حکومت می‌خواهد تا به عجز و ناتوانی خود اعتراف کرده و به این عوام‌فریبی پایان دهند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان هم‌چنین در انتقاد از رفتار برخی رهبران سیاسی در هنگام اعتراض، گفت: این درست نبوده و می‌شود برخی رهبران سیاسی خواسته‌های خود را در زمانی غیر از تظاهرات مطرح کنند.

ین در حالیست که چهارشنبه هفته گذشته انفجاری در چهارراه زنبق منطقه دیپلمات‌نشین کابل منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 500 نفر شد.

پس از این انفجار، مردم کابل در اعتراض به وضعیت آشفته امنیتی و ضعف سران حکومتی در برقراری امنیت در روز جمعه در محل انفجار و مقابل ارگ تظاهرات کردند که این تظاهرات نیز به خشونت کشیده شد و هفت کشته و بیش از 12 زخمی برجای گذاشت،  پسر «محمد علم ایزدیار» رئیس سنای افغانستان نیز در این درگیری‌ها کشته شد.

روز گذشته در مراسم تشییع جنازه پسر رئیس سنای افغانستان سه انفجار متوالی نیز رخ داد که تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала