وزیر خارجه افغانستان: "اتمر" مشاور امنیت ملی افغانستان باید برکنار شود

© AFP 2023وزیر خارجه افغانستان: "اتمر" مشاور امنیت ملی افغانستان باید برکنار شود
وزیر خارجه افغانستان: اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان باید برکنار شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان اعلام کرد: برکناری «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی این کشور یکی از سه خواسته مهم حزب جمعیت اسلامی است و بر اساس شواهد موج دوم ترور دسته جمعی رهبران این حزب نیز آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی و وزیر امور خارجه افغانستان در واکنش به انفجارهای کابل تاکید کرد که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان باید بر کنار شود.

وی همچنین تصریح کرد که توافقنامه حکومت وحدت ملی نیز باید بزودی اجرایی و حوادث اخیر از جمله حمله روز گذشته سران حزب جمعیت نیز پیگیری شود.

ربانی با اشاره به تظاهرات کابل اظهار داشت: نیروهای امنیتی با شلیک به معترضان تصویری همانند تروریست‌ها از خود در نزد مردم به جای گذاشتند.

وزیر خارجه افغانستان گفت: کشتار معترضان و حملات انتحاری اخیر نشان‌دهنده ضعف و به وجود آمدن پرسش‌های جدی در مدیریت نیروهای امنیتی افغان است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان خاطرنشان کرد: وقتی به ترورهای زنجیره‌ای در سال‌های گذشته و همچنین به انفجارهای انتحاری در «بادام باغ» کابل نگاه کنیم می‌توان نتیجه گرفت که موج دوم ترور رهبران جمعیت آغاز شده است.

صلاح‌الدین ربانی همچنین با تاکید بر سه خواسته خود تاکید کرد که اگر این خواسته‌ها توسط حکومت عملی نشوند، یک تصمیم جمعی برای بهبود آینده خواهند گرفت.

دو روز قبل در مراسم خاکسپاری پسر «محمد علم ایزدیار» معاون سنای افغانستان که رهبران حزب جمعیت اسلامی حضور داشتند، سه انفجار انتحاری دستکم 18 کشته و 90 زخمی برجا گذاشت.

در این حمله صلاح‌الدین ربانی و عبدالله عبدالله آسیبی ندیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала