سفیر پاکستان در امریکا: اوضاع بد امنیتی افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند

© Flickr / bm1632سفیر پاکستان در امریکا: اوضاع بد امنیتی افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند
سفیر پاکستان در امریکا: اوضاع بد امنیتی افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان در امریکا اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان را تهدیدی جدی برای پاکستان و دیگر کشورهای منطقه دانست.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اعزاز احمد چوهدری سفیر پاکستان در امریکا در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد اوضاع وخیم امنیتی در افغانستان، پاکستان و دیگر کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.
ای آر وای نیوز نوشت سفیر اسلام آباد در واشنگتن گفت: متاسفانه حوادث تروریستی در افغانستان زیاد شده و از سویی دیگر داعش نیز در حال گسترش است، در این اوضاع آشفته روابط سیاسی و اقتصادی ما با کابل نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.
اعزاز احمد چوهدری گفت: پاکستان هیچگونه ارتباطی با شبکه حقانی و تحریک طالبان پاکستان ندارد و این گروه‌ها نماینده مردم کشور ما نیستند، اینکه پاکستان را خانه گروه‌های جهادی می‌دانند  بی‌اساس است و داستان این اتهامات بی‌اساس دیگر تمام شده است.
وی اضافه کرد تا پیش از سال 2014 در هر ماه بیش از 150 حمله تروریستی در پاکستان انجام می‌شد ولی اینک شاهد این هستیم که تعداد این حملات انگشت‌شمار شده و این به واسطه عملیات‌های ضدتروریستی انجام شده در مناطق وزیرستان بوده است.
او تاکید کرد: فکر می‌کنم مذاکره با طالبان راه حل خوبی برای کاهش ناامنی در افغانستان باشد و این کار برعهده دولت اشرف غنی است.
سفیر پاکستان در آمریکا گفت: بعد از عملیات ضد اسامه بن لادن ارتباط ما با امریکا بسیار خوب شده و طی دو دهه آمریکا بیش از 2میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده است.
مدتی است روابط دو کشور پاکستان و افغانستان با چالش جدی مواجه است و دو کشور یکدیگر را به دست داشتن در ناامنی‌های داخلی هم متهم می‌کنند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала