ریگستانی: انتحاری‌های طالب در مهمان‌خانه‌های ارگ به‌سر می‌برند

© Photo / Jawed A Kargarوقوع انفجار در مراسم جنازه سالم ایزدیار
وقوع انفجار در مراسم جنازه سالم ایزدیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست امنیت ملی در پاسخ به انتقادها مبنی نفوذ انتحارکننده‌گان بر مراسم جنازۀ سالم ایزدیار می‌گوید که انتحارکننده‌گان مواد انفجاری همراه‌شان را در بوت‌های‌شان جاسازی کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ماندگار، این ریاست همچنان گفته که یکی از انتحارکننده‎‌گان را پیش از رسیدن به هدف بازداشت کرده‌اند.
اما برخی از شاهدان عینی با رد ادعای ادارۀ امنیت ملی می‌گویند که همۀ بدن انتحارکننده‌گان نابود شده بود، به استثنای پاها و بوت‌های شان.
آنان با نشر تصاویر اجساد انتحارکننده‌گان می‌گویند که بوت‌های انتحارکننده‌گان کاملاً سالم مانده و این نشان می‌دهد که گفته‌های امنیت ملی بی‌بنیاد است.
در این حال، برخی از شخصیت‌های سیاسی رسیدن چند انتحارکننده را به مراسم جنازۀ سالم ایزدیار کار "طالبان ارگ" و حکومت می‌دانند.
صالح محمد ریگستانی، فرمانده جهادی و نماینده پیشین مجلس، گفت که انتحارکننده‌گان در مهمان‌خانه‌های طالبان ارگ منتظر هستند تا اهدافی را هدف قرار دهند. ریگستانی این سوال را مطرح کرده است که چگونه ممکن است که انتحاری ها با این همه زودی خودشان را به اهداف برسانند و عملیات شان را انجام بدهند این خود نشان می‌دهد که آنان از جاهای نزدیک و امن به مقاصد رسانیده می‌شوند.
پیشتر از این‌ها عطا محمد نور، حمله به نمازگزاران و مراسم جنازه را توطیۀ سازمان‌یافته علیه یک جریان مشخص سیاسی خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала