مواد انفجاری در چهار راه زنبق از پاکستان وارد شده بود

© Sputnikکابل انفجار
کابل انفجار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله می‎‏گوید که یافته‏های نخستین این وزارت نشان می‎دهند که مواد انفجاری جا بجا شده در تانکری که روز چهار شبنه(۱۰ جوزا) درچهار راهی زنبق شهرکابل منفجر شد، از پاکستان وارد کشور شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نجیب دانش، سر پرست دفتر سخن‎گوی وزارت امور داخله روز دوشنبه(۱۵ جوزا) به طلوع نیوز گفت که این مواد این مواد، از آتش افروز ترین انواع مواد انفجاری بود.
آقای دانش افزود: «طراح اصلی این رویداد پاکستان است، مانند گذشته. و اما تیم امنیتی ما هنوز هم بررسی می کند و تا کنون این بررسی‎ها پایان نیافته اند.»
رسیدن این تانکر فاضلاب با بیش از ۱۵۰۰ کیلو گرام مواد انفجاری به یکی ازمصئون ترین بخش‎های پایتخت، پرسش‎های زیادی را در میان شهروندان بوجود آورده است.
این درحالی است که گشت و گزار تانکرهای فاضلاب در این بخش مهم از پایتخت، بدون جواز گشت نا ممکن است.
عبدالحی آخند زاده، عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده‎گان در این باره گفت: «یکی از مشکلات، دست داشتن افراد در نیروهای امنیتی است؛ ممکن آنان در این کار دست داشته باشد، عوامل دوم بی کفایتی و ناتوانی این نیروها استند.»
به گفته یک منبع در حکومت، موتر تانکر پر از مواد انفجاری از ساعت پنج ونیم صبح روز چهار شنبه، تا ساعت و هشت و نیم همان روز و تا به رسیدن به هدف، در چندین بخش مهم از پایتخت دیده شده است.
شهروندان پایتخت از حکومت می‏‎خواهند که جلو این گونه حمله‎های بزرگ را بگیرد.
نوید احمد یک باشندۀ کابل بیان داشت: «آمدن چنین موتر در این بخش مهم اصلا غیر قابل باور است.»
بربنیاد گفته‎های اتاق تجارت وصنایع، در کابل ۲۵ تا ۳۰ شرکت رسمی تخلیۀ چاه فاضلاب وجود دارد؛ اما بسیاری از تانکرهای فاضلاب بدون جواز فعالیت و به گونۀ خود سر فعالیت می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала