آغاز نشست بین المللی " پروسه کابل" تا لحظاتی دیگر در کابل

© Sputnik / M.Naderi آغاز نشست بین المللی " پروسه کابل" تا لحظاتی دیگر در کابل
آغاز نشست بین المللی  پروسه کابل تا لحظاتی دیگر در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز ساعت 8:00 به وقت محلی تاریخ 16 جوزا برابر با 6 جون، نشست بین‌المللی «پروسه کابل» پیرامون تهداب‌گذاری صلح در افغانستان به میزبانی کابل و با اشتراک کشور‌های بین‌المللی در کابل برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک از کابل، امروز نشست بین المللی " پروسه کابل" با اشتراک سازمان های بین المللی، نمایندگان کشورهای تاجکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرغزستان، قزاقستان، روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران، ترکیه، جاپان، کوریای جنوبی، عربستان، امارات متحده عربی، قطر، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، سویدن، ایالات متحده امریکا، کانادا، آسترالیا، ملل متحد، اتحادیه‌ی اروپا و ناتو در کابل برگزار می گردد.
روز گذشته شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هدف برگزاری این نشست، دست‌یافتن به اجماع و توافق واحد منطقه‌ای و جهانی در امر مبارزه با تروریزم و تعهد روشن برای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه می باشد.
به گفته وی، «بیشتر از ۲۰ گروه تروریستی در برابر دولت و ملت افغامستان قرار دارند که اکثر آن گروه‌ها از کشور‌های مختلف منطقه به افغانستان آمده و با برهم‌زدن امنیت و ثبات در قلمرو ما می‌خواهند از آن برای تهدید کشور‌های منطقه و فراتر از آن استفاده کنند.»
این نشست در حالی برگزار می شود که اوضاع کابل وخیم تر شده و پایتخت کشور در روزهای اخیر شاهد حملات تروریستی مرگبار که در نتیجه ها صدها کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند. در حال حاضر صدها معترض در سه منطقه کابل خیمه های تحصن برپا کرده و گفته تا زمانیکه حکومت وحدت ملی به خواست شان پاسخ ندهد، همچنان به تحصن خود ادامه میدهند. روز گذشته صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان و رخبر حزب اسلامی افغانستان در نشست خبری خواهان کناره گیری سران امنیتی از جمله حنیف اتمر مشاور امنیتی ملی شد. وی سران حکومت را در تامین امنیت کشور ناتوان خواند.
حکومت افغانستان به پاسخ این درخواست معترضان گفت: حنیف اتمر در وظایف اش موفق بود و وی در قسمت اجرائیوی نمی باشد.
حکومت وحدت ملی بخاطر تامین این نشست امروز را تنها در کابل رخصتی عمومی اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала