شهروندان متحصن کابل با هئیت منتخب نمایندگان پارلمان دومین نشست خود را برگزار می کنند

© Photo / Jawed A kargarرعب و وحشت در کابل
رعب و وحشت در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از شهروندان کابل که از روز جمعه گذشته در کابل دست به تحصن زده و حاضر به معرفی نمایندگان خود برای گفت و گو با دولت نشده بودند، فردا (شنبه) دومین نشست خود را با هئیت مجلس نمایندگان که ریاست آن را «عبدالروف ابراهیمی» رئیس مجلس برعهده دارد، برگزار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هارون معترف یک عضو جنبش «رستاخیز تغییر» به رسانه ها گفت، که هیاتی از سوی این ستاد برای گفت و گو با هیاتی از نمایندگان مجلس معرفی شده و اولین گفت و گوی میان این دو هیات روز پنجشنبه برگزار شد و دومین نشست مشترک آنان روز شنبه برگزار خواهد شد.

پارلمان افغانستان برای میانجیگری با معترضین کابل وارد عمل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
پارلمان افغانستان برای میانجیگری با معترضین کابل وارد عمل می‌شود

وی گفت که در اولین نشست خواسته های معترضان و تحصن کنندگان با هیات مجلس نمایندگان درمیان گذاشته شد که این خواسته ها شامل استعفای «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی، «محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی، «معصوم استانکزی»، رئیس امنیت ملی و «تاج محمد جاهد»، وزیر امور داخله است.
تحصن معترضان به گسترش ناامنی ها و شلیک به تظاهرکنندگان روز جمعه گذشته از بعدازظهر همان روز اغاز شد و در یک هفته گذشته چادرهای تحصن معترضان از یک نقطه در میدان «شیرپور»، واقع در مرکز کابل، به شش 7 نقطه در شمال، جنوب، غرب و شرق پایتخت افزایش یافته است.
شماری از احزاب و تشکل های افغانستان با معترضان همراه شده اند و از خواسته های آنان حمایت به عمل آورده اند، اما برخی دیگر از احزاب و شخصیت های سیاسی، استعفای مسئولان را راه حل از میان برداشتن مشکلات و تامین امنیت کشور نمی دانند و خواستار انجام اصلاحات و شناسائی عوامل سهل انگار در ناامنی ها شده اند.
وزارت داخله افغانستان با صدور بیانیه ای از معترضان خواسته است که به تحصن خود پایان دهند؛ در غیر این صورت با آنان مطابق قانون رفتار خواهد شد. بیانیه وزارت کشور در عین حال افزوده است که معترضان می توانند نمایندگان خود را برای شناسائی عوامل شلیک به تظاهرکنندگان معرفی کنند تا به صورت مشترک با مسئولان در این زمینه به بررسی بپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала