دیدار اشرف غنی با صدراعظم پاکستان

 /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار اشرف غنی با صدراعظم پاکستان
دیدار اشرف غنی با صدراعظم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان امروز در حاشیه نشست شانگهای با نواز شریف، صدراعظم پاکستان دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، رئیس جمهور افغانستان و صدارعظم پاکستان در این دیدار در مورد روابط دو کشور، وضعیت منطقه و مبارزه با تروریزم گفت‌وگو کرده‌اند.
اين ديدارميان رييس جمهورغنى و صدراعظم پاکستان درحالى صورت گرفت که در ماه‌های اخیر روابط میان افغانستان و پاکستان بسیار پرتنش بوده است و کابل، اسلام آباد را به پناه دادن و حمایت از گروه طالبان که به صورت مسلحانه علیه دولت افغانستان می‌جنگد، متهم می‌کند؛ اتهامی که پیوسته از سوی مقامات پاکستان رد شده است.
رياست عمومى امنيت ملى افغانستان درپى انفجارخونين چهارشنبه گذشته درشهرکابل که ۱۵۰ کشته وحدود ٣٥٠ مجروح برجا گذاشت ،اعلام کرده که این حمله از سوی شبکه حقانی و با حمایت سازمان اطلاعاتی پاکستان انجام شد
اما پاکستان دست داشتن در این حمله را رد کرد و گفت که حکومت افغانستان مسئولیت ناکامی‎های خود را بر عهده پاکستان می‎گذارد.
ازسوى هم رييس جمهور افغانستان دوروز قبل درنشست پروسۀ کابل افغانستان با امضای چند تفاهم‌نامه بارها تلاش کرده تا همکاری پاکستان در زمینه مبارزه با تروریزم را جلب کند اما این تلاش‌ها به گفته او نتیجه‌ای نداشته است.
اشرف غنی در ادامه گفت، نمی‎تواند دریابد که پاکستان چی می‎خواهد و به چه چیز نیاز است که پاکستان را قانع سازد که یک افغانستان باثبات به نفع پاکستان و منطقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала